عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه صنعتي سازي ناجي حوزه مسکن است، گفت: هم اکنون در تمام کشور، تنها حدود 30 درصد بخش صنعتي سازي وارد شده است که بايد اين درصد را ارتقا دهيم.

 عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه يکي از نکات اساسي و مهمي که در حوزه مسکن ناديده گرفته شده است. مسائل مربوط به صنعتي سازي است، افزود: اگر متوليان بخش مسکن براي صنعتي سازي ناجي حوزه مسکن محسوب مي شود و مي تواند آن را از بحران هاي موجود نجات دهد.

خسروي با بيان اينکه، توجه به صنعتي سازي، به نوعي موجب صرفه جويي در بازار مسکن مي شود، اظهار داشت: هم اکنون که ما به اين بخش اهميتي قائل نيستيم، در واقع در حال هدر دادن يک سرمايه عظيم ملي هستيم.

بعنوان مثال در حال حاضر عمر ساختمان هاي ما 20 ساله است اما اگر اين رويکرد را در دستور کار خود قرار دهيم قطعا عمر ساختمان هاي ما نيز همانند ساير کشورها، به 100 سال نيز مي رسد.

عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به اينکه، گاهي اوقات در مناطق مختلف کشور به دليل تغييرات آب و هوايي، افراد زيادي کار را تعطيل مي کنند، افزود: اما در اين ميان، صنعتي سازي، حالتي دارد که قادر به ادامه کار است و حتي مي تواند سرعت عمل را تا حد چشمگيري افزايش دهد.

وي ادامه داد: بعنوان مثال هم اکنون يک ساختمان 4 طبقه طي دو تا سه سال در کشور ما ساخته مي شود که با توجه به رويه اي که دنيا در سرعت ساخت و ساز دارد، اين مسئله به هيچ عنوان قابل قبول و توجيه نيست.

خسروي با بيان اينکه در تمام کشور، تنها حدود 30 درصد بخش صنعتي ساز وجود دارد، گفت: صنعتي سازي نجات دهنده حوزه مسکن است، بنابراين براي رهايي از مشکلات کنوني، بايد اين 30 درصد را به درصدهاي بالاتري ارتقا دهيم.

***تسهيلات بايد در اختيار توليدکننده قرار گيرد

خسروي با بيان مطلب فوق، اظهار داشت: تسهيلات دولتي نبايد در اختيار مصرف کننده باشد، بلکه لازم است جهت توليدو  عرضه بيشتر اين تسهيلات به توليدکنندگان اعطا شود تا جوابگوي تقاضاي بازار مسکن باشد.

عضو کميسيون عمران مجلس، احياي حوزه ديپلماسي مسکن را بسيار ضروري دانست و تصريح کرد: ارتباط با کشورهاي ديگر و استفاده از فناوري و تجربه آنها در ارتقاي سطح نظام فني مهندسي ساختمان بسيار داراي اهميت است، زيرا از اين طريق مي توانيم مشکلات مربوط به سنتي بودن ساخت و ساز را برطرف نماييم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: صنعتی سازی ، ناجی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار