مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور خواستار تکميل طرح هاي نيمه تمام مجتمع هاي آبرساني روستايي شد، اعلام کرد: حدود 6 هزار روستا با تانكر و به سختي آبرساني مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا جانباز، ارائه خدمات مطلوب دستگاه هاي خدمات رسان به روستاها را موجب ماندگاري جمعيت روستايي، افزايش توليد و جلوگيري از بروز مشكلات مهاجرت روستاييان به شهرها دانست.

مديرعامل شركت مهندسي آبفاي کشور به نگاه مثبت وزير نيرو به موضوع اعتبارات عمراني شهرها و روستاها اشاره كرد و ابراز اميدواري کرد با تعامل با نمايندگان مجلس، اعتبارات خوبي براي بخش آب شرب روستايي تخصيص يابد.

جانباز از مشخص شدن تكليف يكپارچه سازي شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي تا پايان هفته خبر داد و آبفار خراسان رضوي را از شركت هاي پيشگام در عرصه آب و فاضلاب روستايي اعلام کرد.

وي افزود: شاخص هاي اين شركت كه برغم مشكلات و كمبود اعتبارات و منابع آبي به دست آمده، خوب است.

مديرعامل شركت مهندسي آبفاي کشور افزود: از ويژگي هاي ديگر آبفار خراسان رضوي ، تعامل با ساير دستگاه هاست و جذب حداكثري اعتبارات نشان دهنده تعامل خوب مديران اين شركت با ساير دستگاه هاي استاني و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي است.

جانباز با تأكيد بر شناسايي و پر كردن خلأهاي حال حاضر صنعت آب و فاضلاب كشور، يكي از مشكلات اين صنعت را كاهش همگرايي شركت هاي آب و فاضلاب ذكر كرد.

وي تصريح كرد: تجارب مفيد و كاربردي اين شركت ها بايد در كميته هاي کاري و جلسات مشترك بيان و بررسي شود.

جانباز در نظر گرفتن اعتبارات متمركز ملي براي صنعت آب و فاضلاب را از هدف گذاري هاي شركت مهندسي آبفاي کشور بيان كرد و اظهار داشت: اين امر نيازمند تعامل بيش از پيش با نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است.

رئيس هيئت مديره شركت مهندسي آبفاي کشور با بيان اينكه تفاوتي در ميزان خدمات رساني اين شركت به شهرها و روستا ها نمي بيند ، گفت: چه بسا سطح خدمات رساني در روستاها به جهت وجود نيروهاي مولد و عوامل توليد در اين مناطق بايستي بيش از شهرها باشد.

مشكلات مالي شركت هاي آب و فاضلاب از ديگر موضوعاتي بود كه مديرعامل شركت مهندسي آبفاي کشور به آن اشاره كرد و تعرفه هاي اين شركت ها را بسيار شكننده دانست.

وي توجه به نيروي انساني را از ديگر موضوع هاي مهم اين شركت ذكر كرد و اظهار داشت: متأسفانه در چند سال گذشته با طرح موضوع هايي از جمله يكپارچه سازي شركت هاي آبفاي شهري و روستايي که در بدنه اين شركت ها هم به شدت مطرح شد، شاهد كاهش انگيزه كاركنان اين شركت ها و به ويژه همكاران عزيزمان در شركت هاي آب و فاضلاب روستايي بوديم.

جانباز در ادامه از برگزاري جلسه اي در روزهاي آتي با قائم مقام وزير نيرو و تعيين تكليف بحث يكپارچه سازي شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي خبر داد.

وي گفت : تصميم هاي اين جلسه مبناي ادامه كار اين شركت ها خواهد بود.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور، زمان حاضر را وقت مناسبي براي يكپارچه سازي شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي ندانست و ايجاد عدالت ميان مشتركين شهري و روستايي، موضوع تعرفه ها، وضعيت نيروي انساني و موضوعات مربوط به مباحث مالي را از چالش هاي اين كار ذكر كرد.

وي گفت: شايد زمان مناسب براي يكپارچه سازي، پايان برنامه پنجم باشد كه طبق برنامه شاخص هاي آب روستايي بايد به ميزان مطلوبي برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آب ، فاضلاب ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار