عضو کمیسیون فنی، عمران و طرح‌ریزی شهری، ساخت اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت را از اولویت‌های فرهنگی و عمرانی شورای اسلامی شهر مشهد دانست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،براتعلی خاکپور درباره اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در مشهد اظهار کرد: ساخت اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، مهم‌ترین موضوع در حوزه خدمت‌رسانی به زائران است که باید در اولویت پیگیری‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین گروه زائران مشهد از اقشار متوسط جامعه هستند و باید بهترین و ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلات را برایشان در نظر گرفت، موضوع اقامتگاه‌ها جزو اولویت‌هایی است که باید از طریق بخش خصوصی پیگیری شود.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه، در زمینه حریم مشهد نیز گفت: حریم مشهد از مسائل اصلی و نهایی این شهر است و از گذشته درگیر حل‌وفصل آن بوده‌ایم اما به دلیل پیگیری نشدن موضوع و نبود همکاری‌های لازم در این زمینه، روند کار به طور کامل پیش نرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث حریم در وزارت کشور مطرح شده و در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد، تصریح کرد: باید از متولیان امور شهری و مسئولان مربوط بخواهیم رسیدگی به این مسئله را با پیگیری بیشتری انجام دهند و حتی نمایندگان مردمی نیز باید در سرعت بخشیدن به روند کار، همکاری‌های لازم را در این راستا داشته باشند.

خاکپور در ادامه نبود منابع مالی را از عوامل رکود پروژه‌های شهری برشمرد و تصریح کرد: شهرداری باید از طریق مشارکت‌های شهرداری و بودجه‌های دولتی، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و منابع مالی لازم را تامین کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ شهری مثل پروژه میدان شهدا و قطارشهری با توجه به اینکه جزو پروژه‌های مهم شهری‌اند، باید به‌سرعت راه‌اندازی شوند و به اتمام برسند تا بتوان حجم گسترده ترافیک شهری و آمدوشد زائران را در سطح شهر سروسامان داد./ز

برچسب ها: اولویت ، فرهنگی ، عمرانی ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.