مدیر اقامتگاه توسلیان نطنز از هزینه 3 میلیاردی برای ساخت اقامتگاه در نطنز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید توسلیان در نشست معرفی اقامتگاه توسلیان که با حضور اصحاب رسانه در محل اقامتگاه برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از قدم گذاشتن در مسیر زنده کردن آثار قدیمی شهر، اظهار کرد: این خانه واقع در محله کهنو شهر نطنز و از جمله خانه‌های موجود در بافت سنتی مسجد جامع نطنز است که از چند طرف به آثار تاریخی منحصر به فرد از جمله مسجد جامع و آتشکده ساسانی راه دارد.

وی افزود: طرح مرمت اینجا با وجود سختی‌های بسیار شروع شد و بالغ‌بر 3 میلیارد ریال از هزینه شخصی صرف بازسازی این خانه شده است تا اقامتگاه با حدود 500 متر زیربنا و هشت اتاق مجزا برای پذیرایی از مهمانان آماده‌ شد.

مدیر اقامتگاه از ویژگی‌های خاص این اقامتگاه را حفظ فضای کاملاً سنتی اتاق‌ها، وجود کرسی و لوازم و اسباب قدیمی و سنتی خانه‌های شهر نطنز و پذیرایی با انواع غذاهای محلی شهر نطنز و سرو و فروش حدود 24 نوع دم‌نوش گیاهی و... عنوان و تأکید کرد: این خانه با ظرفیت پذیرش حدود 40 نفر می‌تواند خاطرات دل‌نشینی را برای مسافران خارج از شهرستان و تورهای سیاحتی داخلی و خارجی رقم بزند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به همت دولت محترم در تشویق بخش خصوصی به ورود در عرصه صنعت گردشگری انتظار می‌رود حمایت‌های بیشتر و بهتری از متقاضیان ورود به این عرصه و تشویق مردم برای احیای بناهای قدیمی و خانه‌های سنتی صورت گیرد.

توسلیان ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی جلسات اداری ادارات سطح شهرستان از شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز درخواست کرد نسبت به سنگ‌فرش نمودن مسیر این اقامتگاه مساعدت کنند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.