یک متخصص پوست و مو گفت: شیوع شپش سر درمیان دانش آموزان ابتدایی افزایش یافته است.

دکتر مرضیه موذن زاده متخصص پوست و مو در خصوص شیوع شپش سر در مدارس به خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امسال ابتلا به شپش سر در میان دانش آموزان به طرز چشم گیری افزایش یافته و حتی این معضل بعضی از مدارس شمال شهر را به تعطیلی کشانده است.  
 
وی تصریح کرد: از اولین علائم آن خارش سر به ویژه در نواحی پشت گوش و پشت سر است و شکل ظاهری آن به صورت شوره های درشتی است که سفت به سر چسبیده اند و معمولا در قسمت ریشه سر دیده می شوند و افرادی که موهای ضخیم و پرپشتی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.  
 
وی افزود: شپش سر رابطه ای با بهداشت فردی ندارد گاهی ارمغان سفرهای خارجی است و برای درمان آن شامپوهای مخصوص هستند که حشره بالغ را از بین می برند و برای از بین بردن رشک ها استفاده از شانه دنده ریز و کمپرس سرکه سفید بر روی سر را توصیه می کنیم و در موارد مقاوم به درمان قرص نیز تجویز خواهد شد.  
 
وی در پایان افزود: برای جلوگیری از شیوع شپش سر معاینات دوره ای در مدارس توسط معلم بهداشت و پیگیری افراد درمان مبتلا را توصیه می کنم و این که دانش آموزان از وسایل شخصی یکدیگر نظیر تل سر استفاده نکنند و مقنه خود را در سر کلاس برندارند.  /ع2
برچسب ها: شپش ، دانش ، آموزان ، سر ، پشت ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار