"آتيلا پسياني" معروفترين هنرمند تئاتر تا به امروز در جشنواره تئاتر فجر حضور پيدا نكرده است.

"اسماعيل عالي‌زاد" دبير سي‌ودومين جشنواره‌ي بين‌المللي تئاتر فجر ابتدا درخصوص بودجه و اعتبارات جشنواره خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: تاكنون بودجه‌اي براي جشنواره به ما ابلاغ نشده اما اين موضوع دليل بر عقب ماندن ما از برنامه‌هايمان نيست.


وي ادامه داد: فعاليت‌هاي ما براي جشنواره به صورت مداوم انجام خواهد شد اما هميشه به صورت بزنگاه و دقيقه‌ي 90 بودجه به ما مي‌رسد كه اين موضوع براي ما مشكل‌ساز مي‌شود.

عالي‌زاد تصريح كرد: با توجه به اينكه بودجه بزنگاه و حين جشنواره به ما مي‌رسد اما بسياري از گروه‌ها و مجموعه‌ها در جشنواره با ما همكاري مي‌كند و از پرداخت به موقع اعتبارات راضي هستند.

وي با اشاره به معيار انتخاب آثار در جشنواره امسال اظهار داشت: معيارها به صورت كلي براي همه بخش جشنواره يكسان بوده در بخش بين‌الملل معيار اصلي جشنواره موضوع مدارا و احترام ميان فرهنگ‌هاست و محور داخلي جشنواره نيز اخلاق مدني و معيارهاي اجتماعي است.

عالي‌زاده بخش مرور جشنواره را از بخش‌هايي خواند كه امكان حضور هنرمنداني چون پسياني وجود دارد و بيان كرد: تاكنون هنرمندان شاخصي چون آتيلا پسياني در هيچ كدام از بخش‌هاي جشنواره حضور ندارد اما تا آذر ماه فرصت تقاضا وجود دارد.

وي در پايان درخصوص حضور استعدادهاي جوان در جشنواره امسال خاطرنشان كرد: امسال در بخش نخل نو شاهد شكوفايي گروهي از هنرمنداني هستيم كه متن‌هاي ايراني بسيار خوبي ارائه دادند./ص

انتهاي پيام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.