در حالي كه گمانه زني ها براي تغيير استانداران از اواخر مردادماه آغاز شد و در شهريور و مهرماه بسياري از تغييرات اعمال شد، يزد هنوز در انتظار استاندار جديد است و اين انتظارها ظاهرا همچنان ادامه دارد.



به گزارش
گروه استانها باشگاه خبرنگاران تعلل در مورد تعيين استاندار يزد، براي استان تبعاتي به‌دنبال داشته كه يكي از آنها بي‌انگيزگي برخي مديران براي انجام كارهاي اجرايي است.

بارها و بارها در ادارات و از زبان مديران در مورد اجراي برنامه‌هاي امسال آنها اين پاسخ شنيده شده كه هنوز تكليف روشن نيست و بايد اندكي صبر كنيم.

گرچه استاندار هنوز با قوت به كار خود ادامه مي‌دهد اما گويي مديران استاني او انگيزه چنداني براي كار كردن ندارند و اين امر به طور قطع استان را متضرر خواهد كرد.

در اين بين گمانه‌زني‌ها در مورد استاندار نيز هر روز قوت مي‌گيرد و افراد و گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف، هر روز اسامي جديدي را به‌عنوان نامزد استانداري يزد مطرح مي‌كنند.

بحث انتخاب استاندار در ميان اصحاب رسانه از همه داغ تر است و هركس تلاش مي‌كند به‌زعم خود، گزينه مورد قبول خود را برجسته كند كه در اين بين سياسي كاري برخي نشريات و سايت ها و جناح بازي هاي آنها را نمي توان از نظر دور داشت.

استاندار يزد؛ بومي يا غيربومي

عده‌اي خواستار استاندار غيربومي، عده‌اي خواهان استاندار بومي، عده‌اي به دنبال شخصي معتدل و عده‌اي تاكيد بر به روي كار آمدن چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در استان يزد دارند. عده اي معتقدند كه اصولگرايان هشت سال در استان يزد فعاليت كرده‌اند و حال بايد ميدان را به اصلاح طلبان بدهند و اين جنجال‌ها هر روز به قوت خود باقي است.

عامه مردم نيز از اين جريانات عقب نمانده‌اند و در مكان‌هاي عمومي نظير تاكسي و اتوبوس، اغلب صحبت از تعيين استاندار است.

رانندگان تاكسي نيز اين روزها بسيار درگير تعيين استاندار يزد هستند و از زبان آنها نيز هر روز يك گزينه براي استانداري يزد را مي‌شنويم جالب اينكه طولي نمي‌كشد اين شايعات بر روي سايت ها و وبلاگ هاي خبري استان يزد نيز منعكس مي شود.

بابايي؛ گزينه اصلي اصولگرايان

اما گذشته از همه اين گمانه زني‌ها، گزينه‌هاي اصلاح طلبان همچنان بر روي كلانتري و سفيد و اوليا دور مي‌زند و اصولگرايان نيز به گزينه‌هاي جديدي از جمله محمدرضا بابايي رسيده اند.

گرچه نامزدي محمدرضا بابايي، معاون فعلي استاندار يزد موضوع جديدي نيست، اما گويي سايت هاي خبري و روزنامه هاي محلي از رقابتي شديد ميان بابايي و كلانتري مطلع هستند.

اسامي كه تاكنون براي كانديداتوري استانداري يزد از زبان خاص و عام شنيده شده شامل حميد كلانتري، غلامعلي سفيد، علي اكبر اوليا، محمدرضا تابش، محمدرضا بابايي، ميرمحمدي اردكاني، محمدعلي كريمي و ... است.

حال بايد منتظر ماند كه كداميك از اين گزينه ها در اين رقابت پيروز مي شوند و سكان اداره استان يزد را به دست مي گيرند.

شرايطي كه شايسته استان يزد نيست

شرايط استان يزد در اين اوضاع چندان شايسته استان نيست زيرا طيف هاي مختلفي اكنون خود را صاحب اختيار اين استان مي دانند و اين موضوع حتي در استقبال از مهمانان كشوري نيز به وضوح ديده مي‌شود.

چندي پيش با ورود يكي از مسئولان كشور به استان يزد، از يك سو استاندار و معاونانش، از سوي ديگر اعضاي ستاد انتخابات دكتر روحاني در يزد و از سوي ديگر برخي كانديداهاي استانداري يزد در مراسم استقبال وي حضور داشتند، اتفاقي كه در چند سال اخير هرگز رخ نداده است و اين براي استان يزد خوشايند نيست.

كلاف تعيين استاندار يزد كه هر روز پيچيده تر مي شود، بايد هرچه زودتر به دست مسئولان كشور باز شود و استان را به سكون و آرامش برساند.

البته مجمع نمايندگان استان يزد نيز در اين مورد بيكار ننشسته اند و ضمن بررسي گزينه هاي پيشنهادي، گزينه خود را نيز به وزارت كشور معرفي كرده اند اما هنوز بايد منتظر نتيجه بود.

استاندار لايق، استاندار برنامه محور و تحولگراست

نماينده مردم يزد و صدوق در اين زمينه به خبرنگارگفت: گزينه‌هايي كه به عنوان گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان در سايت‌ها مطرح شده، مورد تاييد مجمع نمايندگان استان نيست اما به هر حال تصميم نهايي با وزارت كشور است.

محمدصالح جوكار افزود: مجمع نمايندگان در دو گزينه به توافق رسيده اند و آن را به وزارت كشور معرفي كرده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه استاندار يزد بايد برنامه محور و تحول گرا باشد، تاكيد كرد: استانداري كه بر روي كار مي‌آيد بايد براي مسائل مهم استان از جمله مسئله آب برنامه داشته باشد.

جوكار اظهار اميدواري كرد: مسئله انتخاب استاندار يزد سياسي نشود و استاندار آينده با توجه به شايستگي هايش انتخاب شود.

وي بيان كرد: كار كردن در فضاي فعلي اندكي دشوار است و اميدواريم مسئولان كشور براي انتخاب استاندار هرچه سريعتر اقدام كنند.

در اين شرايط اميد مي رود افراد تاثيرگذار استان نيز به بازيها و جنجالهاي سياسي دامن نزنند و همگي دست به دست هم دهند تا استان يزد از وجود و حضور استانداري كاردان، لايق، مدير، برنامه محور و مردمي بهره مند شود و مشكلات استان يكي پس از ديگري حل و فصل شود./ش

برچسب ها: معرفی ، استاندار ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.