گله مندي از عملکرد مديران "راه و شهرسازي"/انتظار براي اختصاص "بودجه" جاري کشور

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از عملکرد مديران راه و شهرسازي کشور در بحث راهداري اظهار گله مندي کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ داوود کشاورزيان در نشست تخصصي راهداري زمستاني با اشاره به اينکه دولت ها مکلف هستند راه هاي امني بدور از خطر براي مردم فراهم کنند گفت: هم اکنون بالغ بر 220 کيلومتر راه در سطح کشور وجود دارد که نقش اساسي را در توسعه مناطق مختلف ايفا مي کند.

وي در ادامه افزود: بالغ بر 200 هزار ميليارد تومان ارزش نگهداري راه ها است که بايد در کوتاه ترين زمان محقق شود.

کشاورزيان با اعلام اينکه براي علائم، مسيرنماها و تابلوهاي هشدار دهنده تنووجه کافي شود گفت: مديران راهداري و راهسازي بايد در رفع موانع اصلاح راه ها و ايمن سازي راه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وي ادامه داد: تأمين اعتبار از محل منابع استاني از ضروريت هاي فعاليت هاي اصلي مديران راه داري به شمار مي آيد. 

کشاورزيان از عملکرد مديران راه و شهرسازي کشور اظهار گله مندي کرد و گفت: به جاي ساخت راه بايد با منابع محدودي که در دست داريم اقدام به نگهداري راه ها کنيم و همچنين مديران راه و شهرسازي بايد با مقامات استان داري مذاکراتي داشته باشند که در بودجه نويسي استاني توجه بيشتري شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي عنوان کرد: دولت بايد در سخت ترين شرايط بودجه جاري خود را براي بحث راهداري اختصاص دهد و انتظار ما بيشتر براي اختصاص بودجه هاي جاري در کشور است.

کشاورزيان تصريح کرد: بهترين و منطقي ترين راه براي تأمين اعتبار در امر راهداري عوارض و سوخت است که بايد رقمي بيشتر از آنچه که پيش بيني شده براي اين امر اختصاص يابد.

وي اظهار داشت: عددي که ما در راهداري به آن نياز داريم بالغ بر 4 الي 5 هزار ميليارد تومان مي باشد.

وي گفت: متأسفانه کشور ما در شاخص سلامت با کشورهاي آفريقايي برابري مي کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: کارهايي که قابل واگذاري هستند بايد به بخش خصوصي واگذار شود و همچنين ابزارهاي نوين براي ايمن سازي راه ها و کاهش سوانح و تصادفات در جاده هاي کشور صورت بگيرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار