قم/

10 طرح فناورانه پارک در چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: 25 درصد طرح‌های راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل متعلق به شرکت‌ها و هسته‌های فناوری پارک قم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر سید هاشم عارف با تاکید براینکه باید هدف جشنواره‌هایی همچون جشنواره علم تا عمل، توسعه دستاوردهای فناورانه باشد، گفت: برنامه‌ها و اهداف جشنواره علم تا عمل زمانی اجرایی و موفقیت آمیز است که بتواند در راستای تکامل ارتباطی زنجیره علم و صنعت باشد.

تشریح طرح‌های فناورانه پارک در جشنواره

وی با بیان اینکه پارک قم از زمان راه اندازی یکی از ارکان ایده پردازی و ارائه محصول نوآورانه در جشنواره علم تا عمل بوده است، اظهار داشت: در سومین جشنواره علم تا عمل نیز طرح‌های بسیار خوبی ارائه کردیم که یک طرح جایزه برتر این جشنواره را به دست آورد.

استاد دانشگاه قم با طرح این مطلب که در حال حاضر 10 طرح فناورانه پارک در جشنواره چهارم علم تا عمل حضور دارند، گفت: در این جشنواره آقایان حمزه محبعلی با سه طرح کیت تشخیص فلزات نگین، اسپری اکالیپتوس، لوسیون از بین برنده نیش حشرات با استفاده از منابع گیاهی و محمد زارع ده آبادی با طرح کامپوزیت چوب و ضایعات لاستیک اتومبیل، علی عواطف رستمی با طرح سامانه جامع طراح، حمید نباتی با طرح دیوار گچی اجرا در جا بدون عایق صوتی، رسول قنبری با طرح تولید اصلاح کننده آلی خاک بیوچار با استفاده از ضایعات آلی، مصطفی امینی با طرح دستگاه برداشت و سورتینگ گیاهان دارویی حضور دارند.

ارائه دو طرح فناورانه علوم انسانی در نمایشگاه علم تا عمل

وی با اعلام این مطلب که دو طرح در زمینه علوم انسانی به جشنواره ارایه داده ایم گفت: پارک علم و فناوری قم به عنوان پایلوت راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی و برای نخستین بار دو طرح با عنوان ساخت و تولید محصولات فرهنگی - اسلامی و طرح فرهنگ شهروندی و سبک زندگی اسلامی توانسته در این زمین صاحب ابتکار باشد.

در چهارمین دوره جشنواره علم تا عمل بیش از 60 طرح از استان قم برای شرکت در جشنواره شرکت کردند که پس از داوری 40 طرح برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده است که 10 طرح آن متعلق و تحت نظارت پارک علم و فناوری قم است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.