چه چيزهايي ما را خوشحال تر مي كند

يك استاد روانشناسي گفت: احساس خوشحالي صرف نظر از چگونگي به دست آوردن آن، مي تواند سلامت جامعه را بهبود بخشد.

صادقيان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: بيشتر مردم تعريف هاي متفاوتي از شادي دارند و عده اي از آن ها ثروت و ماديات و عده اي سلامتي و عده اي ديگر تحصيلات بالا و ازدواج را علت شادي مي دانند، برخي از عوامل مؤثر بر شادماني را مي توان نام برد كه تفاوت هاي جنسيتي اولين آن هاست به اين معنا كه زنان و مردان از نظر شادي تفاوت كمي با هم دارند زنان جوان از مردان جوان شادتر ولي زنان مسن نسبت به مردان مسن شادي كمتري دارند.

اين استاد روانشاني در ادامه با اشاره به تأثيرات سن و تحصيلات بر ميزان شادي افزود: رضايت از زندگي با افزايش سن كم نمي شود و ميزان تحصيلات هم تأثير چنداني بر ميزان شادماني افراد ندارند.

وي در ادامه تصريح كرد: افراد ثروتمند تنها كمي از افراد فقير شادتر هستند ولي بسته به شرايط اقتصادي جامعه اين عامل مي تواند متغير باشد.

** متأهل ها از مجردها شادترند

اين استاد روانشناسي در ادامه خاطرنشان كرد: پژوهش ها نشان داده اند كه افراد متأهل شادتر از افراد مطلقه، مجرد، متاركه يا همسر از دست داده اند.

وي در پايان با اشاره به اين كه سلامتي و رويدادهاي مثبت زندگي و توانمندي افراد با شادي ارتباط مستقيم دارند، افزود: سلامت و نشاط با يكديگر ارتباط زيادي دارند زيرا شادي دستگاه ايمني فرد را تقويت مي كند و همچنين بين مدت و شدت تجربه عواطف مثبت با شاد بودن افراد رابطه مستقيم دارد و افرادي كه طولاني تر و با شدت بيشتري عواطف مثبت را تجربه كنند، شادمان تر هستند.

پس بايد توجه داشت، كه عزت نفس بالا، خوش بيني، برون گرايي و ورزش مي تواند ما را خوشحال تر كند./ ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار