ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لايحه پليس قضايي همچنان بلاتكليف مانده است/ افزايش اختيارات رئيس قوه قضاييه منوط به پيگيري اين لايحه

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: لايحه پليس قضايي سال‌هاست معطل و بلاتكليف مانده، اما با طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه، چنانچه دولت لایحه پلیس قضایی را همچنان مسکوت بگذارد، وي این اختیار را خواهد داشت که لایحه مذکور را به مجلس ارسال کند.

"ابوالفضل ابوترابی" نماینده مردم تیران و کرون در مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در تشریح علت مسکوت‌ماندن لایحه پلیس قضایی اظهار داشت: با وجود اینکه لایحه پلیس قضایی یکی از لوایح اساسی و مورد نیاز دستگاه قضایی است، اما این لايحه سال‌هاست که در کش و قوس‌های مجلس و دولت معطل و بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: تاکید قانون بر این است که ظرف سه ماه لایحه‌های مرتبط با قوه قضایی به مجلس ارسال شود، اما این در حالی است که لایحه پليس قضايي همچنان در دولت معطل مانده است.
 
ابوترابی افزود: یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس به طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه رای بالایی دادند، پیگیری برای تصویب لایحه پلیس قضایی از سوی قوه قضاییه است.

وي تصريح كرد: با طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه، چنانچه دولت لایحه پلیس قضایی را همچنان مسکوت بگذارد، وي  این اختیار را خواهد  داشت که لایحه مذکور را به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در پایان گفت: بر اساس طرح افزايش اختيارات قوه قضاييه، چنانچه لوایح ارسالی قوه قضائیه به دولت تا مدت 6 ماه به مجلس تسلیم نشود، قوه قضاییه مجاز خواهد شد لایحه مذکور را مستقیما به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.
 
شایان ذکر است، در حالي قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به ايجاد "پليس قضايي" تصريح دارد كه پس از گذشت 3 سال از تقديم اين لايحه به دولت، نه تنها چنين تشكيلاتي به وجود نيامده بلكه ظاهرا به فراموشي نيز سپرده شده است.

براي مشاهده اين خبر اينجا کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار