مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: با توجه به ضرورت وجود آمادگی لازم برای پیش گیری و اطفای حریق در جنگل، ادارات منابع طبیعی این منطقه از نظر امکانات و تجهیزات و آموزش مقابله با آتش، ارتقا می یابند.

اسحاق عطاییˈ در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: تهیه نقشه مناطق حادثه خیز، کشیک شبانه، تهیه و نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق بحرانی، تعیین یا ایجاد آتش بُر از جمله کارهایی است که برای تقویت قدرت پیش گیری و اطفای حریق در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از نیروهای داوطلب یا همیاران طبیعت و تکمیل شبکه رادیویی بی سیم و همچنین اجرای رزمایش را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: ادارات منابع طبیعی شهرستان های غرب مازندران کمبود امکانات و تجهیزات خود را گزارش دهند تا در اسرع وقت برای آن اداره تهیه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر خاطرنشان کرد: پَس چرِ مزارع و مراتع یکی از مناطقی محسوب می شود که امکان وقوع آتش سوزی در آن زیاد است و باید مراقب بود .

وی از مردم خواست هر گونه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش شماره 1504 در هر ساعت از شبانه روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

در نیمه نخست امسال در مجموع پنج آتش سوزی محلی در جنگل ها و مراتع غرب مازندران رخ داد که موجب خسارت به 56/6 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی شد./ب


برچسب ها: مازندران ، مقابل ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.