سرپرست دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در پرونده‌هایی که تمام شواهد و قرائن بر علیه متهم است و انتظار محکومیت وی در دادگاه وجود دارد، اگر تنها یک کلمه زیادتر بنویسید برخلاف عدالت رفتار کرده‌اید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره عالی قضایی ویژه ضابطین نیروهای مسلح برگزار شد.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به نقش ضابطین در جمع‌آوری دلایل و مدارک در پرونده‌های قضایی گفت: این فرآیند، در شکل‌گیری ذهن قضات درباره محکومیت و تبرئه متهم بسیار موثر است.

صادق‌منش افزود: به همین خاطر حتی با انگیزه اخلاقی و دلسوزانه نیز نباید در گزارش جرم یک کلمه کم و زیاد نوشت.

وی خطاب به ضابطین تاکید کرد: در پرونده‌هایی که تمام شواهد و قرائن بر علیه متهم است و انتظار محکومیت وی در دادگاه وجود دارد، اگر تنها یک کلمه زیادتر بنویسید برخلاف عدالت رفتار کرده‌اید.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح، توانمندسازی ضابطین را به لحاظ علمی، سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکنون بیست و هفت دوره عالی قضایی ویژه ضابطین را برگزار کرده است.

صادق‌منش گفت: محتوا، سرفصل دروس و تعداد واحدهای دوره‌های عالی توسط گروه پژوهش‌های قضایی که بالاترین گروه مطالعاتی در سازمان قضایی نیروهای مسلح است بررسی شده است.

وی تصریح کرد: تلاش ما برای بهبود وضعیت آموزش‌ها و امکانات برگزاری دوره‌ها است و یکی از این اقدامات ارزیابی اساتید است.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم دانش‌‌‌آموختگان به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان محمود آجرلویی از نیروی انتظامی، محمد ابراهیمی از ارتش و جعفر صالحی از نیروی انتظامی به ترتیب به عنوان نفرات برتر دوره معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار