رای همه آنها که بلدند و می‌توانند محفوظات ذهنی صلب و مرزبندی ذهندی‌شده‌ای را که یادشان داده‌اند، فراموش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مشخصات و ژانر:یک درام پیچیده واچوفسکی‌وار

فیلم برای کیست؟:‌برای همه آنها که بلدند و می‌توانند محفوظات ذهنی صلب و مرزبندی ذهندی‌شده‌ای را که یادشان داده‌اند، فراموش کنند.  

نقطه‌های قوت اصلی: نقطه قوت اصلی در نگاه اصلی اثر نهفته است، و برای رسیدن به این نگاه و معنا، اجرای پیچیده‌ای لازم بوده که به نتیجه رسیده. به ثمر رساندن چنین پروژه‌ای کار آسانی نیست. آن هم در فضای فیلمسازی مستقل. می‌گویند اطلس ابرگران‌ترین محصول غیراستودیویی تاریخ است. جالب است که هنرمندانی بخواهند تاریخ و آینده و حال و گذشته بشر را در یک فیلم سینمایی بگنجانند، و با همه پیچیدگی، بتوانند مضمون اصلی مورد نظرشان را به مخاطب منتقل کنند: انسان که از دهلیز تاریخ می‌گذرد. نسل به نسل مرزها را کنار می‌زند، تا به عدالت ابدی برسد.  

نقطه‌های ضعف اصلی: فیلم باید یک شخصیت دوست‌داشتنی می‌داشت. شما ایده‌ها را دوست دارید و شخصیت‌ها معمولا در چنین مجموعه‌ای، بارکش و نماینده ایده‌ها هستند. تام هنکس را باید دوست داشته باشیم. ولی فقط به عنوان یک نماینده و یک نشانه، دنبال‌اش می‌کنیم.

بودجه:102 میلیون دلار

فروش: 27 میلیون دلار در آمریکا

حرف تازه: پر از حرف تازه. مثل محصول قبلی واچوفسکی‌ها: ماتریکس. می‌شود ساعت‌ها درباره این منظومه پر از آگاهی انسانی حرف زد. مسیری که در تاریخ مشخص می‌کند و مسیری که برای آینده انسان می‌سازد. از حصر به آزادی. کوبریک شاید آرزویش بود که فیلمی، با چنین افقی بسازد.  

چهره: سه کارگردان فیلم، و البته منبع مورد اقتباس.   
ارزش تماشا: شک نکنید.

منبع: ماهنامه بیست و چهار

انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار