معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تکمیل فرودگاه پارس‌‌آباد می‌تواند به ترانزیت هوایی و گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید کمال‌الدین میرجعفریان دیروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات طرح چهار خطه کردن محور پارس‌آباد- سربند و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد برگزار شد، بر تسریع عملیات اجرایی تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد و چهار خطه کردن محور پارس‌آباد – سربند تاکید کرد.

وی گفت: فرودگاه پارس‌آباد از فرودگاه‌های مهم منطقه است و تجهیز و توسعه آن نقش بسزایی در جذب توریست و توسعه همه‌جانبه عمران و آبادانی منطقه مغان خواهد داشت.

میرجعفریان با بیان اینکه افزایش و توسعه باند فرودگاه پارس‌آباد از ضروریات است، خاطر نشان کرد: طول باند فرودگاه پارس‌آباد دو هزار و 800 متر است و به دلیل کم عرض بودن فرودگاه نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ میسر نبوده که با اجرای طرح تعریض باند امکان فرود هواپیماهای مسافربری با ظرفیت بیشتر برقرار می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه وجود این فرودگاه زمینه و بستر تحول منطقه را می‌تواند بهتر از گذشته فراهم کند، بیان کرد: نشست و برخاست هواپیماهای با ظرفیت بیشتر در این فرودگاه خود به توسعه پروازهای مستقیم به کشورهای همسایه کمک و راهکار جدی است.

میرجعفریان یادآور شد: ‌با توجه به اینکه پارس‌آباد دومین شهر بزرگ استان اردبیل است توسعه زیرساخت‌های این شهرستان از لحاظ تردد زمینی و هوایی می‌تواند کمکی به توسعه شتاب‌آلود این منطقه باشد/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، ترانزیت ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.