رییس مرکز بهداشت استان زنجان در خصوص صادرات واکسن به سایر استان‎ها، گفت: تا آخر این ماه، واکسن آنفلوانزای دولتی نیز به بازار عرضه خواهد شد که این واکسن در مرحله اول در اختیار مراکز فوریت‏‌های پزشکی CCU ، ICU قرار می‎گیرد و بعد از آن واکسن‎های مازاد را در اختیار سایر مراکز می‎گذاریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "محمدرضا صائینی"، با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر صادر کننده انواع واکسن و مواد بیولوِژیک به 5 استان همجوار است، اظهارکرد: مرکز منطقه‎ای تأمین، نگهداری و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمال‌غرب کشور در زنجان مستقر است. این مرکز در شرایط خوبی از جمله ضد زلزله بودن قرار دارد که حتی می‎تواند در شرایط بحران هم ارائه خدمات بدهد.

وی افزود: از جمله واکسن‎هایی که به استان‎‏های قزوین، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی صادر می‌شود، واکسن 3 گانه، ب ث ژ، فلج اطفال، هپاتیت، ام ام آر، توام بزرگسال و توام خردسال، واکسن هاری، مننژیت و واکسن‎هایی است که به صورت فصلی توزیع می‌شود، مثل آنفلوانزا.

صائینی درخصوص صادرات مواد بیولوژیک و واکسن به استان‎های همجوار، گفت: این مرکز به صورت متمرکز، مواد بیولوژیک و واکسن‎ها را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و آماده‎سازی می‎کند. همچنین این مرکز خود توانایی آماده‎سازی آنها را به صورت مستقل داشته و می‏‌تواند در شرایط ایمن، داروهای بیولوژیک و انواع واکسن را در اختیار استان‏‌ها قرار دهد تا آنها در صورت لزوم این مواد را در دسترس مراکز خود بگذارد.

رییس مرکز بهداشت استان در خصوص مواد بیولوژیک عنوان کرد: این داروها نظیر سرم مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، سرم کزاز و آنتی سرم‏های وبا براساس شرایط و برنامه موجود توزیع می‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: حدالامکان سعی می‎شود از تجهیزاتی که در داخل کشور تولید می‎شود استفاده کرد فقط در برخی از تجهیزات که انحصاری هستند از تولیدات خارجی استفاده می‎شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، واکسن ، آنفلوانزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.