دیده بوسی یکی از نمایندگانی که به تازگی حاجی شده و از سفر خانه خدا بازگشته بود حاشیه صحن علنی در نوبت صبح مجلس را رقم زد که البته با چاشنی رونمایی از دو گُل در روز اخذ رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم همراه بود.

به گزارش خبرنگار  پارلمانی باشگاه خبرنگاران، یکصد و چهل و چهارمین بهارستان در حالی آغاز شد که "محمدحسین فرهنگی" دستور جلسه صحن علنی را بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، علوم و ورزش عنوان کرد.
 
رئیس جمهور به منظور دفاع ساعت 8:10 دقیقه وارد صحن علنی شد و پس از قرائت آیات 58 تا 59 سوره مبارکه نساء توسط صادق بهشتی حجت‌الاسلام "حسن روحانی" ساعت 8:20 سخنرانی خود را آغاز کرد  اما در حین سخنرانی رئیس جمهور فضای مجلس به شدت آشفته بود که جمعی کثیری از نمایندگان برای قرعه کشی در  جایگاه رئیسه حضور داشتند تا برای مخالفت و موافقت سخنرانی کنند و این موضوع باعث شد که علی لاریجانی با قطع سخنران رئیس جمهور ساعت 8:24 دقیقه به مدت یک دقیقه تذکر دهد و از آنها درخواست تا در صندلی مستقر شوند.
 
** دو گل اصلی در جلسه علنی امروز 

رئیس جمهور ساعت 9:10 دقیقه سخنرانی را به سرانجام رساند و مجددا علی لاریجانی برای بار دوم ساعت 9:12 دقیقه به منظور حفظ نظم جلسه به نمایندگان تذکر داد البته یکی دیگر از حاشیه‌های امروز تذکر میر موذن نماینده اردبیل بود. 

وی در ابتدای سخن خود گفت: ضمن تایید سخنان رئیس گلم .... که در این هنگام لاریجانی گفت: به جای گفتن رئیس گلم، اصل گل حرفتان را بگویید که پیر موذن در پاسخ گفت: ما دو تا گل داریم یکی شما گل هستید و  دیگری رئیس جمهور که منتخب ملت ایران گل است، که مجددا لاریجانی گفت اگر فرصتی کردید آن اصل گل را بگویید.

**بازار داغ دیده بوسی

 
صحن علنی حاشیه روبوسی دیگری نیز داشت چرا که موسی الرضا فلاحتی به تازگی از سفر حج خانه خدا برگشته بود و با لباس مخصوص در صحن علنی با نمایندگان روبوسی می‌کرد که حتی در جایگاه  هیئت رئیسه حاضر شده و با رئیس مجلس نیز خوش و بش کرد.
 
**دو دو نمایندگان به کوچک زاده

 
همچنین مهدی کوچک زاده که با استناد به بند 11 ماده 24 تذکر می‌داد با صدای  دو دو برخی نمایندگان به نشانه اعتراض مواجه شد و در پاسخ به آنها گفت: اینهایی که دو دو می‌کنند معلوم نیست اکثریت مجلس باشند، رای گیری کنید ببینیم اکثریت مجلس وکیل‌الدوله هستند؟
 
وی همچنین گفت: این کاری که شما می‌کنید اثبات وکیل الدوله بودن شماست، یک روزگاری آن را تقبیه می‌کردید!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار