مديران فرهنگي و هنري كشور بايد با برنامه ريزي دقيقي براي گروه هاي نمايشي بودجه در خوري را براي اين قشر فرهيخته كشورمان لحاظ كنند.

جواد نمكي بازيگر، كارگردان و مدرس تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: مشكلات متعددي در مديريت كلان فرهنگي و هنري كشور وجود دارد. نبود برنامه ريزي صحيح، تخصيص ناعادلانه بودجه، مجهز نبودن سالنهاي نمايش با استانداردهاي كامل، حمايت نكردن از هنرمندان تئاتر، سليقه گرايي و مديريت هاي كوتاه مدت و جشنواره زدگي، توجه نكردن به نفس حضور و ضرورت نياز به تئاتر در جامعه و... مشكلاتي هستند كه هنر نمايشي كشور ما با آن روبرو است و براي برون رفت از آن نيازمند برنامه اي مدون و طولاني مدت هستيم.
 
اين بازيگر تئاتر افزود: تئاتر زمينه ساز اخلاق اجتماعي و تعاملات فرهنگي است، كه رويكردي نقادانه و البته سازنده دارد و از اين رو حمايت از قشر هنرمندان تئاتر و البته تمامي هنرمندان ضامن رشد فرهنگي كشور ما خواهد بود. امروز با حمايت هاي حداقلي و دور از شأن هنرمندان، شاهد هستيم كه زندگي از طريق تئاتر كار دشواري است.
 
وي عنوان كرد: سرزمين ما سرشار از سرمايه هاي خدادادي است و در عرصه هاي ديگر اقتصادي با شكوفايي رقم خورده ولي در تئاتر اين امر رخ نداده است.
 
نمكي اظهار داشت: سهم هنرمندان اين سرزمين از سرمايه هاي ملي نامشخص است تئاتر و هرگونه هنر، نقش قابل ملاحظه اي در بستر سازي فرهنگ يك كشور ايفا مي كند. و هنرمند با دغدغه ي زيستن توان خلق اثري با تعهد را ندارد.
 
اين بازيگر تئاتر خاطر نشان كرد: امروز تمام دلسوزان و دست اندر كاران هنر كشور مشكلات را به خوبي مي دانند، فقط كافي است كه بدون هر گونه نيت بد براي اعتلاي هنر تئاتر كشور راه حل هايي را اجرا كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، تئاتر ، نمکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار