معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توسعه متوازن زير ساخت هاي فرهنگي به منظور گسترش فعاليتهاي هنرمندان و گروه هاي نمايشي در مناطق مختلف كشور از اهداف اين وزارتخانه است.

علي مرادخاني در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: گسترش و توسعه زير ساخت هاي فرهنگي و هنري نقش چشمگيري در شناسايي ظرفيت و توانمندي هاي هنرمندان هر منطقه ايفا مي كند.
وي بيان كرد: جشنواره هاي منطقه اي به دليل اينكه فضا را براي نزديك شدن به جشنواره هاي ملي و بين المللي فراهم مي كند از اهميت ويژه اي برخوردارند و بايد از هنرمندان و گرو ههاي هنري شركت كننده در اين جشنواره ها بيش از پيش حمايت كرد.
مرادخاني اظهار كرد: علاوه بر استفاده از امكانات دولتي در بخش هاي فرهنگي و هنري بخش خصوصي نيز بايد براي حمايت از هنرمندان و گروههاي نمايشي وارد اين عرصه شود.
وي حضور مردم در سالن هاي نمايش تئاتر را موجب دلگرمي هنرمندان اين عرصه اعلام كرد و گفت: تئاتر و هنرهاي نمايشي مي بايست در برنامه خانواده هاي ايراني گنجانده شود تا علاوه بر فرهنگ سازي رونق و شكوفايي اين هنر گرانبها را نيز به همراه داشته باشد.
مرادخاني درباره خريد آثار هنري از سوي نهادهاي دولتي و خصوصي نيز عنوان كرد: هر اندازه كه خريد اين آثار در جامعه گسترش يابد فضا براي توليد آثار فاخر و با ارزش بيشتر مي شود.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به فروش 50 اثر فرهنگي در فرهنگسراي نياوران تهران اشاره كرد و افزود:چنين استقبال چشمگيري از سوي مردم و خريد آثار هنرمندان آنان را به آينده اميداوار مي كند.
مرادخاني بيان كرد: در حوزه ديپلماسي فرهنگ و هنر در سطح بين المللي فضاي مطلوبي ايجاد شده و در برخي از جشنواره ها از جمله جشنواره گرافيك مهمانان خارجي نيز براي شركت در اين جشنواره دعوت شدند.
وي با بيان اينكه در سي و دومين جشنواره بين المللي فجر هنرمندان و مهمانان خارجي از كشورهاي گوناگون حضور دارند، اظهار كرد: دعوت از اين افراد علاوه بر تبادل انديشه و تجربه زمينه را براي گسترش مناسبات فرهنگي و هنري در سطح بين المللي فراهم مي سازد.
مرادخاني عنوان كرد:روحيه هنرمندان نسبت به مردم عادي تفاوت دارد و چنانچه هنرمند شاخصي به شهر يا كشوري وارد شود مي تواند نگاه هنرمندان را به مقوله مورد نظر آنها تغيير داده و موجب موفقيت و افزايش آگاهي و معلومات هنري شود.
وي درباره وضعيت بيمه هنرمندان در كشور نيز، گفت: صندوق بيمه هنرمندان با بدهي 20 ميليارد توماني مشكلات زيادي براي عرصه فرهنگ و هنر بوجود آورد كه با رايزني هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تا حدودي اين معضلات و كمبودها برطرف شده است.
مرادخاني با ابراز خرسندي از برگزاري بيست و پنجمين جشنواره تئاتر منطقه يك در ياسوج ،گفت: تلاش مسوولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد و هنرمندان اين استان براي برگزاري منظم اين جشنواره قابل تقدير است.
وي افزود: با ظرفيت و توانمندي بالايي كه هنرمندان اين استان در زمينه هنر نمايش دارند بايد زيرساخت هاي مناسب براي آنان فراهم شود.
مرادخاني ابراز داشت.با ارايه گزارشي كمبود زير ساخت هاي فرهنگي و هنري در كهگيلويه و بويراحمد به اطلاع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رسانده مي شود تا در اين زمينه اقدامات موثري انجام شود./س

برچسب ها: توسعه ، فهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.