ساعت 24 شامگاه امشب منجمان ایرانی جهت "خورشید گرفتگی" قاره آفریقا عازم کشور کنیا می شوند.

شهاب چراغی مسئول برگزاری تور خورشید گرفتگی سال 2013 در گفتگو با خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران گفت: عصر دوازدهم آبان ماه سال جاری قاره آفریقا شاهد گرفتگي کلی خورشید است که از مرکز این قاره آغاز و در شرق این قاره که کشور کنیا قرار دارد پایان می یابد.

گفتنی است: این گرفتگي در ایران حتی به صورت جزئی نیز قابل رویت نمی باشد.

وی افزود: این خورشید گرفتنی در ساعت 16 به وقت محلی صورت گرفته و کامل خواهد بود و 11 دقیقه این تاریکی کامل ادامه خواهد داشت.

چراغی اظهار داشت: مدت زمان آغاز و پایان این گرفتگي 25 دقیقه است و ما نیز به عنوان منجمان علاقه مند جهت تهیه تصویر و عکس و همچنین رصد به این کشور سفر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این گروه از طرف انجمن نجوم ایران که مدت طولانی است که در این حوزه فعالیت دارد به کشور کنیا اعزام می شود.

چراغی برگزاری سفرهایي در  جهت رصد رخدادهای خاص مانند کسوف و بارش شهابی را از جمله فعالیت های انجمن نجوم ایران دانست و عنوان کرد: خورشید گرفتگی یا کسوف یکی از مهمترین رویدادهای نجومی محسوب می شود و ممکن است هر سال در یکی از کشورها رخ دهد به طوریکه سال 2012 در کشور استرالیا و سال 2011 در کشور چین این رخداد اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: این رویداد در شمال کشور کنیا و در شرق دریاچه ترکانا به اتمام می رسد. این کشور در طول خط خورشید گرفتگی نزدیک ترین مکان به ایران محسوب می شود و از نظر توریستی نسبت به ساير کشورهای آفریقایی مناسب تر است.

چراغی گفت: از ایران 15 منجم به این  كشور اعزام می شود که 124 نفر آنها از ایران و 1 نفر دیگر از آلمان به این گروه ملحق می شود.

گفتنی است هنگامی که قمر ماه میان زمین و خورشید جای می گیرد به طوری که دقایقی نور خورشید به ناظر زمین نرسند کسوف یا خورشید گرفتگی اتفاق می افتد./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: خورشید ، گرفتگی ، آفریقا ، تصویر ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.