برنامه "ترسیم نور" کاری از گروه آموزش شبکه رادیویی قرآن است که به آموزش ویژگی های رسم الخط قرآن کریم می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, برنامه "ترسیم نور" با محوریت آموزش  علائم رسم الخط قرآن کریم با تکیه بر رسم الخط عثمان طه  جمعه ها تقدیم شنودگان رادیو قرآن می شود.

وجود رسم الخط هاي متعدد در كتابت قرآن هاي رايجي كه بسیاری از آنهابا سواد فارسي يعني خواندن و نوشتن آموخته شده عموم مردم, تناسب لازم را نداردباعث شده که تلاوت قران و روخوانی آن در بین افراد مشکل به نظر برسد که برای آموزش روخوانی در قدم نخست گروه آموزش شبکه رادیویی قرآن اقدام به تولید و پخش  برنامه ای با محوریت  رسم الخط قرآن کریم که همان نحوه ي اعراب گذاري كلمات قرآن است كه به آن " ضبط المصحف " نيز گفته مي شود کرده است.

برنامه "ترسیم نور" در قالب کارشناس محور باحضور کارشناسی "حسن تفکری"  به موضوع "رسم الخط قرآن کریم" می پردازد.

تاریخچه رسم الخط قرآن کریم ,سیر تحول  رسم الخط و مقایسه رسم الخط های قرآن های موجود  و در ادامه آن به نوعی آموزش روخوانی قرآن کریم از جمله موضوعات برنامه "ترسیم نور" است.

درسرزمین های اسلامي و هم چنين كشور ايران كه مهد هنرهاي فاخر و زيبايي هم چون خوشنويسی است,بسياري از خوشنويسان از روي ارادت به قرآن كريم و يا به سفارش بزرگان و سلاطين زمان خود, اقدام به كتابت مصحف شريف كرده اندکه می توان كتابت به خط عثمان طه (به رسم‌الخط عربى), كتابت به رسم‌الخط فارسى و رسم‌الخط پاكستانی از انواع رسم الخط مصاحف رايج در ايران دانست که دربرنامه "ترسیم نور" كتابت به خط عثمان طه (به رسم‌الخط عربى) آموزش داده می شود.

باید توجه داشت  اين رسم‌الخط علاوه بر زيبايى، محسّنات و ويژگى‌هايى دارد كه توجه قاريان قرآن را به خود جلب كرده‌است.

برنامه "ترسیم نور" به همت گروه آموزش و یردبیری و تهیه کنندگی  سمیرا قنبری جمعه ها ساعت 20:45 به مدت10دقیقه  با محوریت آشنایی با رسم الخط مصحف قرآن برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، ترسیم نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار