رابرت منندز اعلام کرد تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران در پشت درهای بسته در سنا در حال بررسی است و هدف از اين تحريم‌ها کاهش فروش نفت اين کشور به نصف از زمان امضا اين طرح و تبديل شده آن به قانون است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "رابرت منندز" رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا در نشست کميته امور عمومي آمريکايي اسرائيلي موسوم به آيپک که در نيويورک برگزار شد، گفت: هدف از اين بسته تحريم‌ها کاهش صادرات نفت کنوني ايران به حداکثر 500 هزار بشکه در روز است.

منندز افزود پيش از آنکه تحريم‌ها عليه ايران لغو شود‌، اين کشور بايد برنامه هسته‌ای خود متوقف کند و آن را برچيند و پايبندي خود را به اين روند نشان دهد.

براساس نسخه‌اي از سخنراني منندز در آيپک که در اختيار رويترز قرار گرفته است‌، اين سناتور آمريکايي تصريح کرد: اکنون زمان کاهش تحريم‌ها نيست. من به اعضاي دولت اوباما گفته ام که آماده ام در صورت نياز‌، به همراه ديگر سناتورها بسته جديدي از تحريم ها را ارائه کنيم.

منندز گفت اين بسته تحريم‌ها چين‌، هند‌، کره جنوبی‌، ترکيه و ژاپن را ملزم خواهد کرد خريد نفت و محصولات نفتي از اين کشور را بيشتر کاهش دهند.

"باب مک نالي" که در زمان رياست جمهوري جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق آمريکا مشاور کاخ سفيد در امور انرژي بود گفت بسياری از قانونگذاران لايحه مجلس نمايندگان را بسيار تند مي‌دانند.

وي افزود: تنها مسئله‌ای که در کنگره جدي تر از "ابراز علاقه به اسرائيل" است نفرت از يک درگيري نظامي ديگر است. در کنگره اين نگراني وجود دارد که تشديد بيش از حد اين تحريم ها منجر به آغاز يک درگيري شود.

طرحي که منندز از آن سخن به ميان آورده است همچنان مي‌تواند پيش از راي گيري درباره آن توسط همه اعضاي سنا، در کميته بانکداری دستخوش تغييراتی عمده قرار گيرد.

کاهشي که سناي آمريکا به دنبال آن است کمتر از لايحه سختگيرانه تر مجلس نمايندگان آمريکا خواهد بود که ماه ژوئيه تصويب شد و هدف از آن کاهش صادرات نفت ايران به حدود صفر است.

پيش بيني می‌شود اين لايحه سناي آمريکا که کميته بانکداري سنا بايد آن را بررسي و ارائه کند به احتمال زياد ضعيف تر از لايحه مجلس نمايندگان خواهد بود زيرا برخي تحليلگران گفته اند اين لايحه واقع بينانه نيست.

رويترز نوشت: مذاکرات بين المللي درباره برنامه هسته‌ای ايران پس از آنکه حسن روحاني رئيس جمهور ميانه روي اين کشور ماه اوت اداره امور را به دست گرفت احيا شد. روحاني و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ماه سپتامبر تلفنی گفتگو کردند که سطح بالاترين تماس بين تهران و واشنگتن از انقلاب سال 1979 ايران بود.

جان کری وزير امور خارجه و جک لو وزير خزانه داري آمريکا نيز قرار است روز پنجشنبه در نشستي محرمانه با سناتورها درباره پيشرفت در مذاکرات گروه پنج به اضافه يک با ايران‌، گفتگو کنند.

گروه پنج به اضافه يک قرار است هفتم و هشتم نوامبر(شانزدهم و هفدهم آبان ماه) نيز دور جديدي از مذاکرات را با ايران برگزار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سنا ، تحریم ، ایران ، آمریکا ، sanction ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار