مشاور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود، 75 درصد جویندگان کار در کشور فاقد مهارت لازم حرفه ای هستند.

رضا براتی، در برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت، افزود: آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و ایجاد زمینه رشد و توسعه موثر است.
وی، داشتن مهارت فنی و حرفه ای را در کنار تحصیلات دانشگاهی از ضروریات بازار کار امروز برشمرد و گفت: داشتن فن و تخصص حرفه ای مهم ترین معیار برای ایجاد اشتغال است.
براتی افزود: رسانه ها در ترویج و توسعه فرهنگ مهارت و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی را ایفا می کنند.
مشاور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، همچنین با بیان برگزاری مسابقات مسابقات ملی مهارت، افزود: چهاردهمین دوره این مسابقات در سه مرحله شهرستان، استانی و ملی برگزار شده که در این مرحله مرحله ملی است و نفرات برتر به مسابقات ملی جهانی اعزام می شوند.
رضا براتی گفت: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، 35هزار و 682 نفر درخرداد ماه امسال با همدیگر رقابت کردند که از این تعداد پنج هزار و32 نفر به مسابقات استانی راه یافتند.
وی اظهار داشت: در مرحله استانی نیز 575 شرکت کننده برتر در 28 رشته انتخاب شدند که از این تعداد، 501 مرد و 74 زن بودند.
براتی تصریح کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات و نفرات برتر مسابقات سال آینده در المپیاد مهارت در سال 2015 در برزیل با نمایندگان 60 کشور جهان به رقابت می پردازند.
چهاردهمین دور مسابقات ملی مهارت از چهارم آبان ماه در کرج آغاز شده و تا هشتم آبانماه ادامه دارد./ب
برچسب ها: جوینده ، کار ، کشور ، فاقد ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.