نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از یازدهمین نمایشگاه عطر سیب دیدن کرد و گفت:عشق به حسین (ع) مانند پرنده ای است که دو بال معرفت و محبت آن را به پرواز درمی آورند اگر از تقویت فرهنگ عاشورایی و بال معرفت غافل شویم این پرنده نمی تواند اوج بگیرد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرتضی طلایی، امروز  در بوستان ولایت ضمن بازدید از یازدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب، با مسئولان هیات های مذهبی گفت و گو کرد او روند برگزاری نمایشگاه در این دوره را بی نقص دانست و تاکید کرد مشکلات جزئی که درباره ارائه خدماتی چون برق و مانند آن وجود دارد هم باید رفع شود چون مردم انتظار خدمت رسانی بی نقص را دارند.

طلایی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از غرفه ها و بخش های مختلف نمایشگاه گفت: اصل برگزاری نمایشگاه عطر سیب به نوعی  کمک به تجهیز هیئت ها است و شهرداری نیز با این دیدگاه همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم و با هدف سهیم شدن در فضای معنوی این ماه اقدام به برگزاری برنامه هایی جهت تجهیز و کمک به هیئت ها می کند ولی این کمک با توجه به حجم بالای هیئت ها ناچیز است و نباید چنین تداعی شود که هیئت ها با این کمک‌ها برگزار می شوند و با توجه به هزینه‌های بالایی که برخوردارند این کمک بخش ناچیزی در مقابل این هزینه ها است. ولی در کل می توان گفت این اقدام، فعالیت ارزنده ای است که از سوی شهرداری انجام شده است و قابل تقدیر است.
 
سردار طلایی با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ در هیئت های مذهبی چنین بیان داشت:«اعتقاد شخصی من بر این است که اگرچه نمایشگاه هر ساله یک گام نسبت به سال قبل جلوتر رفته و بهتر از گذشته برگزار می شود و هم به لحاظ خدمات و هم به لحاظ تنوع محصولات و افزایش کیفیت آن و کاهش قیمت ها بسیار قابل توجه است اما وجود یک رویکرد از الزامات این نمایشگاه محسوب می شود و مهم ترین رویکردی که این نمایشگاه می‌تواند داشته باشد توجه به فعالیت های فرهنگی و تقویت و توسعه و جهت گیری های فرهنگی  در فضای هیئت های مذهبی است و با توجه به اینکه محصولات غذایی و سایراقلام توسط خود مردم تهیه می شود بنابراین می بایست پشتیبانی فرهنگی هیئت ها از طریق این نمایشگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد:هدف ما از برگزاری این نمایشگاه توجه به مباحث فرهنگی مرتبط با عاشوراست. ما در پی این بودیم که علاوه بر ارائه تسهیلات به هیات‌های مذهبی، فرهنگسازی هم کرده باشیم. عشق به حسین (ع) مانند پرنده‌ای است که دو بال معرفت و محبت آن را به پرواز درمی آورند. اگر از تقویت فرهنگ عاشورایی و بال معرفت غافل شویم این پرنده نمی تواند اوج بگیرد.

نایب رییس شورای شهر در ادامه اظهار کرد:«اگر مسیری که این نمایشگاه طی می کند هدفمند باشد با توجه به فرصتی که در این ماه به دست می آید و باتوجه به اینکه شاهد حضور آحاد مردم به ویژه نسل جوان در هیئت های مذهبی هستیم با به کارگیری تمامی سلیقه ها و نظرات در همه سنین و طیف های مختلف مردم می تواند نیازهای فرهنگی هیئت ها را پاسخگو باشد، باید متناسب با نیازهای جامعه اعم از تهدیدها و آسیب هایی که برای جامعه وجود دارد و فرصته هایی که می‌توانیم ایجاد کنیم نهایت استفاده شود و به نوعی بتوانیم از این ماه به عنوان یک فرصت برای واکسینه فرهنگی مردم استفاده کنیم و مخاطب را نسبت به آسیب های فرهنگی که در جامعه موجود است به روز و آگاه کنیم. البته بخشی از این امر مربوط به شعرا و مداحان و ذاکرین اهل بیت و ... است که اگر همه این امور انجام شود می توان نتیجه گرفت که وقتی در آغاز محرم به این ماه ورود پیدا می کنیم می توانیم شهروند و مقیم محرم شویم و اگر این امر محقق شود در مقابل آسیب هایی که پس از اتمام این ماه با آن مواجه هستیم بیمه خواهیم شد.
 
سردار طلایی در ادامه در خصوص فعالیت های فرهنگی شورای شهر چنین گفت:« برگزاری چنین نمایشگاه با نظر شورای شهر انجام می شود ولی می بایست شورای شهر نیز در خصوص این فعالیت ها فعالتر شود البته در حال حاضر بحثی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر داشتیم که راهبردها و سیاست های فرهنگی اجتماعی دوره چهارم را تدوین کننیم که بر اساس آن کمیسیون فرهنگی فعالتر می شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقات ضعف و قوت یازدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت:«مکان نمایشگاه مکان خوبی است کیفت غرفه ها و محصولات نسبت به گذشته بهتر و مطلوب تر است و قیمت ها بسیار مناسب و نسبت به گذشته بهتر است و ایرادی نمیتوان بر محصولات وارد دانست و افراد در این نمایشگاه بسیار دلسوزانه و عاشقانه فعالیت می کنند که این موضوع از امتیازهای این نمایشگاه است.

وی افزود:«همچنین نمی توان از ایراداتی که نیز موجود است عبور کرد. اعضا و مسئولان هیات ها انتقاداتی را اعلام و به ایراداتی ماندد ساعت شروع به کار نمایشگاه که با توجه به زمان اعلام شده با تاخیر شروع به کار می کنند و یا مشکلاتی مانند قطعی برق و ... اشاره کردند که ناخواسته اتفاق می افتد اما توقع مردم این است که هرکجا بحث خدمت رسانی به آنها مطرح می شود این خدمات کامل و بدون ایراد باشد و اگر این مشکلات نیز رفع شود می توان گفت کوچک ترین نقصی به نمایشگاه وارد نیست.

طلایی در پایان این بازدید با اعضای هیات های مذهبی مراجعه کننده به یازدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت وگو کرد.
 

برچسب ها: شهردار ، مذهبی ، معنویت ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار