"عصر خاتون" به اتفاقات عصر عاشورا و وقايع بعد از جنگ و شروع مصائب اهل بيت مي‌پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا؛ «عصر خاتون» كه به مناسبت ماه محرم و به صورت تلفيقي دو و سه‌بعدي در مدت زمان 9 دقيقه و به كارگرداني رضا انصارين  وتهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید  شده و قرار است در ايام محرم از شبكه‌هاي پویا پخش  خواهد شد.



اين برنامه به اتفاقات عصر عاشورا و وقايع بعد از جنگ و شروع مصائب اهل بيت مي‌پردازد.

این انیمیشن روایتی را  به تصویر می کشد که  حضرت صديقه طاهره سلام‌الله عليها بعدازظهر عاشورا در كربلا حاضر مي‌شوند و احوال تك تك اعضاي كاروان را از حضرت زينب (س) جويا مي‌شوند. در شعري از سيد محمدسادات اخوي اين سوال و جواب روايت مي‌شود. بررسي اجمالي نهضت عاشورا در اين گفت‌وگو صورت مي‌پذيرد.



نكته قابل تامل اين انيميشن دقت در بررسي متون تاريخي و انتخاب صحيح‌ترين روايت است. نگاه به حضور حضرت صديقه طاهره سلام‌الله عليها در عصر عاشوراي كربلا روايتي است كه هرگز به آن با اين كيفيت پرداخته نشده است.

روايتي كه در كتب بسيار معتبر مقتل به آن اشاره شده است و خود اين نگاه به افزايش عنصر عاطفه و حس كربلا كمك خواهد كرد.

به گفته كارگردان اين برنامه، تلفيق انيميشن سه‌بعدي و دوبعدي به همراه نقاشي‌هاي تك فريم با يك فضاي دايناميك بسيار پيچيده و خاص، اصلي‌ترين ويژگي تصويري اين اثر به شمار مي‌رود. ضمن اين‌كه ساختار و فضاي موسيقي ساخته شده توسط عليرضا صالحي نيز به اين ويژگي كار زيبايي خاصي داده است.



در ساخت اين انيميشن مهدي شركت معصوم، شانت آقا بكيانس و علي عسگرزاده (فضاسازي)‌، مصطفي معمارزاده (دوربين)‌، روح‌الله فتاح دماوندي (كامپوزيت)‌، علي نادي و وحيد تبت (مدل)‌، مجيد شكاري، جواد سهرابي، مهدي متين‌زاده، سعيد دوستي، حامد صوفي (انيماتور)‌، علي كياني امين، اوستا فروردين و تركان آسيايي (طراحي)‌ و كامبيز قوام‌زاده (تدوين)‌ همكاري كرده‌اند.

انتهاي پيام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار