معاون حوزۀ پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی از بازدید و نظارت مداوم از مساجد و حسینیه ها با آغاز مراسم سوگواری حسینی خبر داد.

مهندس محمود قدیری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با آغاز مراسم سوگورای اباعبدالله الحسین برای حفظ ایمنی عزاداران سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی تدابیر ویژه در نظر گرفته است.

وی افزود: به تمامی 103 ایستگاه آتش نشانی تهران ابلاغ شده تا از تمامی تکایا، حسینیه ها و مساجد بازدید نمایند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی موارد ایمنی لازم عنوان و اعمال شود.

قدیری افزود: از سال 85 و 86 به تمامی تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی کپسول اطفای حریق تحویل داده شده است و در صورت لزوم و نبودن کپسول به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی هماهنگ کرده و ما موظف هستیم نیازهای اولیه و ایمنی این مکان ها را مهیا کنیم.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی اذعان کرد : در ایستگاه های آتش نشانی تهران برای مدیران ، مسئولان و خدمه مساجد، حسینیه ها و تکایا آموزش هایی در بارۀ مسائل ایمنی و نحوۀ مقابله با آتش نشانی و حوادث دایر کردیم.

وی همچنین در پایان به عزاداران سالار شهیدان توصیه کرد در صورت بروز حادثه احتمالی در تکایا و حسینیه ها خونسردی خود را حفظ کنند و افراد را از اماکن مذکور خارج کرده و با سامانه 125 تماس بگیرند و در آتش سوزی هایی با وسعت کم شیر بخاری نفتی، گازی را ببندند و از خاموش کننده های دستی استفاده کنند و حتماً قبل از استفاده از بخاری و وسایل گرما زا از استاندارد و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند تا شاهد حریق و حوادث ناگوار نباشیم./ف

برچسب ها: مهیا ، تحویل ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار