عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در بودجه سال آینده باید رویکرد جدایی از درآمدهای نفتی جدی‌تر دیده شود، گفت: توجه به اقتصاد مردمی می‌تواند اقتصاد را از وضعیت رکود، جمود، عقب‌گرد و قهقرا به سمت پیشرفت، رقابت، تولید و بهره‌بری بالا ببرد.

علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره ویژگی‌های بودجه سال 1393 کل کشور اظهار داشت: بودجه سال آینده با توجه به مشکلاتی که در تامین منابع داریم سخت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: لازم است بودجه سال آینده واقعی دیده شود، ضمن آنکه مبنای بستن بودجه باید عوض شود و رویکرد جدایی بودجه از درآمدهای نفتی باید در بودجه سال آینده جدی‌تر دیده شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مسئله دیگری که باید در بودجه سال آینده به آن اهتمام ویژه شود، بحث تولید است، گفت: درخواست ما از دولت این است که رویکرد تولید در بودجه سنواتی سال آینده تقویت شود که با توجه به حضور "آقای نهاوندیان" در بدنه دولت که ریاست بر اتاق بازرگانی را نیز بر عهده دارد و از سوی دیگر حضور "طیب‌نیا"وزیر اقتصاد و دارایی در کابینه دولت که از دانش بالایی برخوردار است انتظار می‌رود نگاه به این موضوع خاص‌تر و گسترده‌تر باشد تا بتوانیم در بودجه سال آینده یک چرخش محسوسی را در جدایی از درآمدهای نفتی در بودجه سنواتی کشور داشته باشیم.

علیلو تصریح کرد: قطعا این موضوع یک ساله اتفاق نخواهد افتاد اما امیدواریم در دوره 4 ساله این دولت، با توجه به مزیت‌هایی که در آن وجود دارد از جمله حضور وزرایی با سنین بالا که یکی از محاسن آن کوله‌بار گران قیمتی از تجربه‌هاست، بتوانیم این چرخش را به صورت جدی و محسوس ببینیم.

وی  با بیان اینکه آن‌چه ما را در رسیدن به این هدف( تقویت تولید ملی) کمک خواهد کرد مردمی کردن اقتصاد است، گفت: باید در روند خصوصی‌سازی‌ها تجدید نظری صورت گیرد و سازوکار واگذاری‌ها اصلاح شود تا معایب گذشته را نداشته باشد.

نماینده مردم شبستر ادامه داد: علی رغم واگذاری‌های صورت گرفته، رشد و شکوفایی لازم به وجود نیامده  که علت آن نیز مشخص است، تا زمانی که از دولت درمی‌آوریم و به شبه دولتی‌ها می‌دهم، حس رقابتی وجود نخواهد داشت چراکه غالبا هیئت‌مدیره‌های دولتی و افراد حقوق‌بگیر این شرکت‌های خصوصی‌سازی شده را اداره می‌کنند، در حالیکه هدف از مردمی شدن این است که اقتصاد را مردمی کنیم و کار در بستر سرمایه‌های مردمی پیش برود تا حس رقابت به وجود آید تا اقتصاد از وضعیت رکود، جمود، عقب‌گرد و قهقرا به سمت پیشرفت، رقابت، تولید و بهره‌بری بالا برود. 

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود بحث اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی است چرا که تا زمانی که کشور ما در مصرف، جزء بالاترین رکوردهاست هرچه درآمد کسب کنیم عمده‌اش مصرف خودمان خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار