رئیس صنعت و معدن شهرستان دماوند گفت:شهرستان دماوند با دارا بودن 81 معدن فعال و با ایجاد اشتغال در این بخش، توجه ویژه‎ای را در تأمین زیر ساخت‎ ها می‎ طلبد.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرستان دماوند قابلیت های بالایی در بخش معدن داشته و بیشترین تعداد معدن در بین شهرستان های استان تهران در دماوند وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره صنعت و معدن در ضمن نظارت بر مجوزهای لازم و جلوگیری از تخلفات باید جنبه حمایتی نیز داشته باشد، افزود:بهره برداران معادن در سخت ترین شرایط و عمدتاً در دل کوه ها مشغول فعالیت اقتصادی هستند و در بیشتر موارد با محدودیت آب و برق روبه رو هستند.

احمدی افزود:اعضای کارگروه صنعت و معدن، در زمینه حل مشکلات معدن داران همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به رشد و بالندگی این بخش مهم اقتصادی در شهرستان کمک کنیم.

دبیر کارگروه صنعت و معدن شهرستان دماوند در خصوص صدور مجوز بهره برداری معادن افزود: در صدور این مجوزها،مسائل زیست محیطی،امنیت کارگران و راه ها رصد شده و در صورتی که بهره بردار به همه اینها عمل کرده باشد و با نظر مساعد کارشناسی منابع طبیعی، مجوز صادر خواهد شد.

وی دلیل عدم فعالیت تعدادی از معادن شهرستان دماوند را مشکل آب، برق و راه خواند و افزود: بخش دیگری از این مشکلات مربوط به واگذاری ارضی توسط منابع طبیعی است.

احمدی همچنین به سامان دهی حمل و نقل در بخش معدن اشاره کرد و افزود: استفاده از توناژهای بالای بار و نیز به کارگیری رانندگان زیر 18 سال که مسلماً گواهی نامه رانندگی ندارند، از معضلات این بخش است که باید با همکاری اتحادیه صنف معدن داران بررسی و حل شود/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.