بهنام امینی دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مسابقات جهانی اختراعات آلمان (IENA) سال 2013 موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و دیپلم افتخار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عنوان اختراع امینی تولیدی لباس هایی است که قابلیت هشدار به فرد در مورد موقعیت های نامناسب حالت بدن به خصوص در افرادی که دارای مشکلاتی در ستون فقرات و نخاعی هستند، می باشد.

این دانشجوی تبریزی در سال 2008 نیز موفق به کسب عنوان برترین مخترع جهان از سوی فدراسیون بین المللی اختراعات IFIA در کشور آلمان، دریافت نشان برترین مخترع آسیا در سال 2012 از سوی سازمان اختراعات آسیا AICA در کشور کره جنوبی و کسب مدال نقره از مسابقات بین المللی اختراعات کویت در سال 2012 شده بود.

امینی از سال 2007 عضو اصلی فدراسیون بین المللی اختراعات بوده و تاکنون توانسته در بیش از 20 عرصه جهانی اختراعات برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

وی هم اکنون با داشتن 22 عنوان ثبت اختراع، دبیر کانون برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و از اعضای اصلی دفتر استعداد های درخشان وزارت بهداشت و انجمن مخترعین کشور است.

بر اساس این گزارش در مسابقات جهانی اختراعات آلمان 500 مخترع از40 کشور شرکت داشتند.

این مسابقات با 90 سال سابقه جزو مهم ترین مسابقات در این زمینه است./س

 

برچسب ها: مسابقات ، جهانی ، اختراعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.