جلال آل احمد که هرساله به گمان نهادهای فعال در حوزه ادبیات در قالب جایزه ادبی جلال تکریم شده، این روزها با نیشخندی در حال مشاهده رفتار متناقض مسئولان فرهنگی در مواجهه با خود، خانواده و ماترکش است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ جلال آل احمد که در دوران معاصر با نگارش آثار چشمگیری چون "مدیر مدرسه" و "خسی در میقات" موفق به ممهور کردن بخشی از حافظه فرهنگی ما به نام شاخص خود شده، در سال های اخیر و به ویژه یک سال گذشته در بطن مبحث توجه به شخصیت نویسندگان بزرگ کشور با غفلت مسئولان مواجه شده اما وقتی پای صحبت همین مسئولان می‌نیشینی هر لحظه دم از ارادت خاص خود به این شخص منحصر به فرد می‌زنند.

بنابر مطالب آمده در این گزارش، نیشخند جلال نسبت به مشاهدات متناقض خود به صورت کامل مشهود است.

گفتنی است که از همه حرف و حدیث های مطرح در سال های پس از مرگ ناگهانی آل احمد که بگذریم، سخن از ماترک بی ترک جلال هم عالمی دارد، ماترکی که در قالب یک خانه و کتابخانه پای نهادهای چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی را به میان آورده، اما هنوز به جایی نرسیده است.

لازم به ذکر است که هنوز وضعیت خانه پر از عشق و محبت و ادب دوستی چون جلال آل احمد و سیمین دانشور به صورت شفاف مشخص و اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار