یک بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: دولت جدید با توجه به گذشت زمان اندک از حضورش فرصتی برای اعمال تغییرات در جشنواره ندارد.

داریوش فرهنگ، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من جشنواره امسال با جشنواره سالهای گذشته تفاوت چندانی نخواهد داشت و شبیه به سالهای قبل برگزار خواهد شد.  

وی ادامه داد: جشنواره فجر امسال در بخش فیلمهای داخلی تغییری خاص نداشته، اما امکان تغییراتی در بخش بین‌الملل وجود دارد. اگرچه این بخش نیز احتیاج به کمی اصلاحات و حذف بخشهای زاید دارد.  

فرهنگ اظهار داشت: با انجام تغییرات و حذف بخشهای بی‌مورد می‌توان به جشنواره هویت و مسیری مشخص بخشید و تعداد کثیری از فیلم‌ها و آثاری که به جشنواره فیلم‌های بخش داخلی ارائه شده‌اند را به شکلی شایسته اداره کرد.  

این کارگردان بیان کرد: جشنواره هر سال آینه‌ای از آینده یک سال سینمای ماست که امسال هم مثل هر سال برگزار خواهد شد و البته آینده سینما تا حد زیادی به مدیریت سالن‌های سینمایی بستگی دارد.  

وی افزود: سینمای ایران باید هویت مشخصی داشته باشد. اما اینطور که مشخص است تعداد زیاد جوایز، ارزش جشنواره را پایین آورده است. جشنواره فجر در ایران بی‌جهت وارد حاشیه می‌شود و گویی قصد جایزه دادن به تمامی کشورها در این جشنواره وجود دارد که این امر باعث کاهش اعتبار جشنواره ما خواهد شد.  

این کارگردان عنوان کرد: دولت، جدید و تازه‌کار است و با توجه به زمان اندک آنان فکر می‌کنم که امسال زمانی برای تغییر و تجدید نظر کلی در جشنواره وجود نداشته باشد. پس جشنواره امسال نیز مجبور به پیروی از شیوه سالهای پیش است. در ضمن "علیرضا رضاداد" که از مسئولان با تجربه در این زمینه هستند با توانایی خود جشنواره سی و دوم را به بهترین شکل اداره می‌کنند.  

وی تصریح کرد: سیاست عضو جدا نشدنی از سینماست. اما اندازه دخالت‌ها و تاثیرگذاری‌های آن هر چه کمتر باشد بهتر خواهد بود. اگر سیاست و سیاستمداران  به صورت صرف و بیش از اندازه در هنر باشند ماهیت آنرا تغییر خواهند داد و عامل اصلی دلسردی مخاطب خواهند شد.  

فرهنگ خاطر نشان کرد: باتوجه به زمینه تاریخ و فرهنگ و هنر ایران باید فیلم‌ها و آثار سینمایی پیشرفت روز افزونی داشته باشند و سیاست نباید مانع آن شود.

انتهای پیام/ص 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.