ایرانپور به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: انتظارمان از گودرزی این است که براساس یک برنامه زمانبندی شده و اولویت‌بندی نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس، در مخالفت با "محمود گودرزی" چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید، گفت: اهمیت وزارت ورزش و جوانان به چند دلیل که شاید مهمترین آنها گستردگی این وزارتخانه چه از لحاظ پوشش‌دهی جمعیتی و چه از لحاظ گستردگی که در سطح کشور دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
وی در ادامه افزود: این وزارتخانه وزارتی است متشکل از حوزه جوانان به عنوان جمعیت فعال و پویای کشور و در عین حال حوزه ورزش به عنوان حوزه‌ای که طرفداران زیادی در سطح کشور دارد.
 
این نماینده در ادامه به سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه آقای گودرزی به عنوان یک مدیر توانمند و با انگیزه که سال‌های متمادی در عرصه ورزش کشور و به ویژه در دانشگاه‌ها فعالیت کرده‌اند اجازه می‌خواهم چند نکته‌ای را در مورد وی بیان کنم.
 
ایرانپور ادامه داد: نکته اول سنگینی بار حوزه وزارت ورزش و جوانان است، بعد از ادغامی که صورت گرفته می‌توانیم بگوییم به نوعی کفه ترازو به سمت حوزه ورزش سنگین‌تر شده و متاسفانه این موضوع عاملی شده است که کمتر به بخش جوانان و حوزه جوانان توجه شود.
 
وی اظهار داشت: آقای گودرزی از لحاظ تحصیلات در مقطع دکترا هستند و سوابق درخشانی نیز در دانشگاه‌ها دارند، اما این سوال مطرح است که در کنار سوابق دانشگاهی، وی تا چه اندازه در میدان عمل و در  عرصه و حوزه وزارت ورزش و جوانان خواهند توانست موفق باشند که انشاءالله این موضوع را توضیح خواهند داد.
 
نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: سوال بعدی در خصوص برنامه‌های وی در حوزه جوانان است، جوانان در حال حاضر بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، در سال‌های گذشته و در زمان وزارت سابق کمتر به این حوزه توجه شده که انتظاری که داریم این است که وی به صورت عملی و براساس برنامه زمانبندی شده برنامه‌های خود را در  حوزه جوانان برای پیشرفت و شکوفایی این بخش با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که در دیدارهای خود با مسئولین در رابطه با جوانان عزیز کشورمان دارند، را بیان کنند.
 
ایرانپور در ادامه گفت: موضوع بعدی که مطرح است، دیدگاه وی در رابطه با تیم‌های شهرستانی و ورزش‌هایی که مهد آنها در شهرستان‌های کشور است، تیم‌هایی که به مراتب با کمترین بودجه و امکانات بیشترین بازدهی را در سطح کشور دارند و متاسفانه براساس سیاست‌های غلطی که در وزارت ورزش و جوانان همواره دنبال می‌شده، کمتر این تیم‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند، نمونه آن در بحث ورزش فوتبال است که عمده موارد مالی و اعتباراتی که وزارت ورزش و جوانان در عرصه فوتبال هزینه می‌کند، در دو تیم پایتخت‌نشین استقلال و پیروزی است و کمتر به تیم‌های شهرستانی مثل فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان توجه شده است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در ادامه اظهار داشت: در رابطه با برنامه‌های وی در موضوع طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام ورزشی هم سوالی داریم که لازم است وی یک برنامه زمانبندی مشخصی را در رابطه با این پروژه‌ها تعیین کنند.   
 
وی تصریح کرد: پروژه‌های ورزشی را در سطح کشور داریم که بعضا قدمت آنها به ده‌ها سال بر م‌ گردد، آقای گودرزی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به خوبی مستحضر هستید، دهها سال از زمان قولی که مسئولین وقت برای اتمام پروژه نقش جهان داده‌اند می‌گذرد، ورزشگاه آزادی شهر مبارکه که با 600 هزار متر مربع زیربنا و کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از پروژه‌هایی است که مردم شهرستان مبارکه در سطح شهرها و روستاها با توجه به اینکه تیم فولاد مبارکه اصفهان هم متعلق به این شهرستان است، امیدوارم که به اتمام برسد و انتظاری که داریم این است که براساس یک برنامه زمانبندی شده و اولویت‌بندی نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام شود.
 
ایرانپور در ادامه اظهار داشت: جناب آقای گودرزی برنامه‌های شما در رابطه با واگذاری ورزشگاه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی چیست؟ در حال حاضر بخش خصوصی درسطح کشور می‌تواند کنار دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی کمک کند، برنامه‌هایتان را در این رابطه بیان کنید.
 
نماینده مبارکه در پایان اظهار داشت: آخرین موضوع این است که از شما خواستاریم موضع خودتان را در رابطه با فتنه سال 88 به صورت صریح و شفاف بیان کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار