مسئول صندوق توسعه و عمران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: موقوفه مرحوم پوررجبعلی در آستانه‌اشرفیه دارای ارزش افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی بزرگی شامگاه سه‌شنبه در بازدید کاروان خبری اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: حمام وقفی مرحوم پوررجبعلی در مرکز شهر آستانه‌اشرفیه است.

وی به تغییر کاربری حمام مذکور اشاره کرد و افزود: حمام مرحوم پوررجبعلی با 370 متر مربع متروکه شده است.

بزرگی از احداث بنا در حمام مذکور خبر داد و بیان کرد: 980 متر مربع واحد مسکونی در سه طبقه و نیم در زمین حمام مرحوم پوررجبعلی احداث می‌شود.

مسئول صندوق توسعه و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان تغییر کاربری موقوفه‌ها را با اجازه ولی فقیه عنوان کرد و گفت: سه واحد تجاری به مساحت 100 متر مربع در زمین مرحوم پوررجبعلی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت بنای مرحوم پوررجبعلی در خرداد سال 93 به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: برآورد اجرای پروژه یک میلیارد تومان است.

به گفته بزرگی، زمین حمام مرحوم پوررجبعلی پس از ساخت دارای یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش افزوده می‌شود.

مسئول صندوق توسعه و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه حمام متروکه پوررجبعلی تبدیل به 13 رقبه می‌شود، خاطرنشان کرد: روضه امام حسین (ع)، هزینه طلاب و ... نیت واقف از درآمد حمام مذکور بود و درآمدهای حاصل از فروش واحدهای احداثی برای نیت واقف هزینه می‌شود.

وی در ادامه از شناسایی سه موقوفه متروکه در گیلان خبر داد و یادآور شد: مجتمع‌های تفریحی ورزشی در موقوفه‌های تالش‌خان در رشت و طالب‌زاده در رودسر احداث می‌شود.

* 36 بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه بازسازی می‌شود

مسئول امور عمرانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در بازدید مذکور گفت: آستانه‌اشرفیه دارای زمینه فرهنگی و مذهبی بسیار است.

محمد سلیمانی به بازسازی و توسعه 36 بقاع متبرکه در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و افزود: 22 پروژه باقی‌مانده از سال‌های گذشته تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال یک پروژه جدید بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه بازسازی می‌شود، تصریح کرد: بقیه بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه پروژه‌های تعمیراتی هستند.
برچسب ها: حمام ، گیلان ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.