مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: با توجه به تاخیر بارندگی پاییزه، بارش باران موجب خوشحالی کشاورزان دیم کار این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بیگلو با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت دیم زرندیه در بخش خرقان این شهرستان است، افزود: از شب گذشته تاکنون 15 میلی متر باران در این بخش باریده است.
وی با بیان این که از ابتدای پاییز امسال تاکنون 62 میلی متر باران در این شهرستان باریده است، اظهار کرد: با توجه به ادامه بارش ها اگر میزان آن به 20 میلی متر برسد برای کشت دیم رضایت بخش خواهد بود.
قره بیگلو میزان اراضی کشت گندم دیم در سال جاری را 15 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: خشکسالی سال گذشته موجب شد که محصول حدود سه هزار هکتار از اراضی گندم دیم این منطقه امسال غیرقابل برداشت شود.
وی ادامه داد: میانگین برداشت گندم آبی به ازای هر هکتار چهار هزار و 800 کیلوگرم و در اراضی دیم یک هزار و 300 کیلوگرم در هکتار است.
وی افزود: 27 هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان امسال به کشت پاییزه گندم، جو و کلزا اختصاص یافت که شش هزار هکتار آن کشت گندم آبی، 15 هزار هکتار گندم دیم، شش هزار و 400 هکتار جو آبی و 400 هکتار کلزا است .
شهرستان زرندیه دارای 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 42 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد./
 
 
برچسب ها: باران ، دیم کاران ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.