معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد امنیت شغلی و حرفه‌ای خبرنگاران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تجلیل از اساتید حرفه روزنامه‌نگاری و اعطای مدرک به دانش‌آموختگان دوره‌های آموزش تخصصی خبرنگاری "انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران" عصر امروز با حضور رئیس و معاون آموزشی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید حوزه ارتباطات و دانش‌آموختگان این دوره برگزار شد.

در ابتدای این برنامه علیرضا طاهری؛ معاون آموزشی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران گفت: سال 91 دوره‌های تخصصی روزنامه‌نگاری را در 3 مقطع آغاز کردیم که با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم حدود 900 نفر از متقاضیان را که ثبت نام کرده بودند را در چندین دوره به آموزش خبرنگاری مشغول کنیم.
 
وی ادامه داد حدود 40 نفر انتخاب شدند که این دوره‌های تکمیلی را سپری کنند و امروز شاهد تقدیر از آن‌ها و اساتید آن‌ها خواهیم بود.
 
در ادامه این مراسم حسین انتظامی؛ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم  به همه حاضران و تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج گفت: بسیار خرسندم که انجمن صنفی این آموزش را برگزار کردند که مسیری برای رشد و فراهم کردن تسهیلات علمی به شمار می‌آید.
 
وی افزود: در حدود 5800 نشریه دارای مجوز در طی این شانزده سال دارای مجوز مشغول به کار هستند و به عقیده‌ی من تیتراژ و مصرف کاغذ که مهم‌ترین رکن است باید نشانگر توسعه باشد.
 
تصریح کرد: مجموعه تیتراژ ما کم‌تر از1 میلیون و دویست هزار نسخه است ولی متاسفانه با روزنامه‌های تک برگی مواجه می‌شویم که ربطی به کار روزنامه نگاری ندارند.
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به یارانه مطبوعات تصریح کرد: مخالف یارانه نیستم اما باید به صورت غیر مستقیم در کنار معقوله‌ای به نام مدیریت در اختیار این صنف قرار داده شود تا هر روزنامه‌نگار خوبی بتواند در سایه‌ی امنیت حرفه‌ای و شغلی کار خود را پیش برد.
 
انتظامی با اشاره به افکار منفی که بعضی از ارگان‌های دولتی و مردم نسبت به اصحاب رسانه دارند تصریح کرد: علت حرف‌هایی که در افکار عمومی و یا در سیستم دولتی به گوش‌ها می‌رسد ناشی از این است که در کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری مسلط نیستیم و اخلاق هم در این حوزه صاحب تعریف می‌شود به این معنا که باید منبع درست در کنار رعایت اصول حرفه‌ای مصاحبه و خبرنویسی رعایت شود.
 
وی با اشاره به عدم امنیت شغلی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاران اظهار داشت: بسیاری از خبرنگاران فعال به دلیل پیدا کردن شغلی دیگر و امنیت شغلی وارد این حرفه می‌شوند که متاسفانه نبود دستمزدهای کافی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند و از هدف اصلی دور می‌سازد.
 
وی با اشاره به آموزش در نقش امنیت حرفه‌ای تصریح کرد: آموزش امنیت حرفه‌ای ایجاد می‌کند که با امنیت شغلی متفاوت بوده و به عقیده‌ی من اگر کسی به امنیت حرفه‌ای برسد نیازی به منت کارفرمای خود ندارد.
 
انتظامی در پایان این مراسم از دکتر اکبر نصراللهی، امیررضا کتاب‌دار، دکتر ابراهیم خدایار، دکتر حبیب‌الله معظمی گودرزی، دکتر سهیلا خلجی، دکتر محمد مهدی انصاری، دکتر علی آبادی و نیز از پیرهادی تقدیر و تشکر کردند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار