معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه مجله تئاتر گفت: اولویت ما پرداخت بدهی‌های اورژانسی بوده همچنین منحل شدن شورای حمایت است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه مجله تات با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل تئاتر پرداخت. 
 
قبل از شروع صحبت‌های معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش از سوالات مسائل و مشکلات اهالی تئاتر از جمله صحبت‌های کارگردانان و بازیگران پخش شد. 

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر وضعیت تئاتر و به طور کل عملکرد آن در صد روز گذشته عنوان کرد: ما در حال انجام مطالعات میدانی هستیم چراکه از طریق مطالعات میدانی به خیلی از ساده‌ها می‌رسیم اگر بخواهیم از کسانی که مشکلات تئاتر را که در گزارش برنامه شما پخش شد، بیان کنم باید منحنی رسم کنیم که با توجه به آن منحنی بسیاری از داده‌ها ما در تئاتر مشخص می‌شود. 
 
وی ادامه داد: چشنواره‌های بسیاری را برپا کردیم که بعد از مدتی ازدیاد این جشنواره‌ها ما را دچار جشنواره‌زدگی کرده و حال به دنبال تغییرات هستیم. اما مهم این است که مجموعه تغییرات، دست‌اندرکاران و عوامل تئاتر در یک منحنی قرار بگیرند. 
 
مرادخانی تصریح کرد: هر چقدر مجموعه تئاتر از هم دور شوند دچار مشکلات عمده‌ای خواهیم شد و تئاتر کشور باید این مجموعه را نزدیک کند تا فاصله نیفتد. 
 
وی با اشاره به جایگاه تئاتر کشورمان اظهار داشت: باید ببینیم جایگاه‌مان کجا قرار گرفته و به نظر من مراجعین، اولین پدیده‌های هستند که ما را با وضعیت موجود در تئاتر آگاه می‌کنند. 
 
مرادخانی گفت: بسیاری از مراجعین نیاز دارند که تنها من را ببینند تا دغدغه و مشکلات‌شان را بگویند و عده‌ای هم با درخواست‌ها و مطالبات خودشان به من مراجعه می‌کنند که مجموعه مطالبات و همکاری‌های نشان‌دهنده وضعیت موجود می‌رسیم. 
 
وی عنوان کرد: ما از وضعیت اقتصادی تئاتر به یک اعداد و ارقامی رسیدم و طبق بررسی‌ها معلوم شد که چقدر تعهدات بر گردن ما باقی مانده و این در حالیست که امسال 12 میلیارد بودجه خواهیم داشت که تا الان بخش اعظم آن هزینه شده است. 
 
مرادخانی رسیدن به اهداف را نزدیکی نگاه حاکمیتی با مردم خواند و بیان کرد: ما هر چقدر نگاه حاکمیتی و مردمان را با هم مرتبط و نزدیک‌تر کنیم سریع‌تر به هدف‌مان می‌رسیم. 
 
وی با اشاره به صحبت‌های علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما گفتند اگر از این امور بگذریم تا 2 سال آینده تازه به نقطه صفر می‌رسیم. 
 
مرادخانی بیان کرد: چنانچه ما برنامه‌ریزی و چشم‌اندازی داشته باشیم و در جهت آن حرکت کنیم به سمت و سوی مثبت خواهیم رفت. 
 
وی در خصوص مدیران تئاتر اظهار داشت: مدیران تئاتر لزوما نباید تئاتری باشند بلکه باید فرهنگی بوده و تئاتر نیز آشنایی کامل داشته باشد. 
 
مرادخانی تاکید کرد: مدیری می‌تواند خوب کار کند که ابعاد مختلف را بررسی کند و از طریق مراجعین به مشکلات اصلی پی ببرد. 
 
وی با اشاره به ویژگی‌های مدیران تئاتری تصریح کرد: در تئاتر باید از کسانی استفاده کنیم که نخست در مسیر قرار گرفته باشند  و مسیر را بشناسند. 
 
مرادخانی در ادامه در خصوص تعهدات شورای حمایت گفت: اولویت اصلی ما پرداخت بدهی‌های اورژانس و حل مشکلات شورای حمایت است چراکه از روزی که من آمدم شورای حمایت تعهدات را زیاد کرده و ما باید آنها را از بین ببریم. 
 
وی حضور سیصد نفر را در برخی از ارگان‌های مربوط تئاتر اضافه خواند و بیان کرد: ما سیصد نفر اضافه داریم و این واقعیت ترافیک نیروی انسانی نیز وجود دارد. چراکه هر ماه باید به آنها سیصد میلیون حقوق پرداخت کنیم و چنانچه هرکسی در جایگاه خودش قرار بگیرد وضعیت بهتر خواهد شد. 
 
مرادخانی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان تئاتر بسیار هستند اما ما هنوز همان بودجه و تعداد محدود سالن داریم که باید این موضوع در دولت مطرح شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار