استان زنجان یکی از قطب‌های پرورش و کاشت صنوبر است و از این رو به عنوان استانی پیشرو در تامین بخشی از نیاز صنایع سلولزی کشور محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان   ؛ تولید  صنوبر در استان زنجان به منظور تامین چوب که کاهش فشار بر جنگلهای طبیعی کشور مورد توجه قرار گرفته است در این میان  طرح بیمه این گونه ها در استان مطرح شد.

 رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی استان زنجان در اين باره گفت : با توجه به اینکه زنجان به عنوان یکی از استانهای تامین کننده نیاز سلولزی کشور استعداد فراوان در توسعه صنعت زراعت چوب دارد، با پیگیری های به عمل آمده و برگزاری جلسات متعدد راهکارهایی برای بیمه  طرحهای زراعت چوب استان در حال انجام است که امسال روند بیمه شدن طرح های زراعت چوب در زنجان چشمگیر می شود. برای در امان ماندن صنوبرکاران از خسارت های احتمالی طرح بیمه صنوبر ضروری است.

معانی افزود:استقبال کشاورزان، باغداران از کاشت صنوبر به دلیل صرفه اقتصادی مطلوب بوده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

 وی  با اشاره به اینکه  آگاه شدن روستائیان و فرهنگسازی در این رابطه بی تاثیر نبوده است ادامه داد : در زمینه فرهنگسازی و ترویج زراعت چوب در استان زنجان و استانهای همجوار اقدامات مطلوبی انجام پذیرفته که در همین زمینه جلسه هم اندیشی و ارائه راهکار پیرامون چگونگی و روند بیمه شدن طرح های زراعت چوب در کشور با حضور نماینده صندوق بیمه کشاورزی و نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی و زنجان و نیز مسئول اجرایی زراعت چوب سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در اردبیل برگزار شد که نتایج آن به زودی در فرآیند نتیجه گیری طرحهای زراعت چوب بکار گرفته می شودب/.

 


برچسب ها: زنجان ، قطب ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.