به منظور حضور در جشنواره بین المللی رایان اسکوت”بچه های صلح”کاری از هنرمندان تئاتر خراسان شمالی راهی هندوستان می شود

 . 

حسن عابدی نویسنده و کارگردان این اثرنمایشی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،با اشاره به اینکه "رایان اسکوت” جشنواره ای مختص به کودکان و نوجوانان است ،گفت: این جشنواره با شرکت گروه های تئاتر از 30 کشور جهان از جمله ایران، ایتالیا، آلمان، فرانسه، فنلاند، هلند، برزیل، لهستان، آفریقای جنوبی، اسلوونی و چند کشور دیگر با رویکردی متفاوت و خلاقانه در شهر دهلی هندوستان از 6 دسامبر 2013 (12 آذرماه 92) آغاز می شود.

وی امنیت و جنگ را خط اصلی نمایش "بچه های صلح” عنوان کرد و اظهار داشت: مهم ترین مسئله ای که ذهن انسان امروز را درگیر کرده، مسئله امنیت و جنگ است.

وی افزود:کودکان در این نمایش رویاهای شان را در قالب یک ماکت نشان می دهند و ناآرامی های ما را از جنگ طراحی می کنند.

عابدی با تأکید بر فضای بومی حاکم بر نمایش "بچه های صلح” افزود: این نمایش اثری بی کلام است و با نگاهی بومی، محلی و کودکانه به موضوع صلح جهانی می پردازد و تماشاگران، آن را از دریچه نگاه و دنیای آرمانی یک کودک به نظاره می نشینند.

كارگردان اين نمايش اظهار داشت:در نمایش "بچه های صلح” از بازی، لباس، موسیقی و پرنده ای خاص در منطقه خراسان شمالی برای زیباتر شدن روایت داستان، بهره برده ایم.

گفتنی است، در نمایش "بچه های صلح” رضا فیروزه، فاطمه دلیر یساولی، جواد پورسعید، حکمت الله شیردل، علی یزدانی،پرستو ضیائی، امیرمحمد یزدانی، تارا عابدی، اکرم غلامی، الدوز یزدانی و بازیگر خردسال آوا عابدی نقش آفرینی می کنند/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.