عضو خبرگان رهبری گفت: بی تردید تحقق اهداف مورد نظر در مساله اسلامی سازی علوم انسانی با وحدت و تعامل نخبگان حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حسن ممدوحی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این حقیقت مسلم که اصول فکری و فرهنگی هر کشوری را علوم انسانی آن تشکیل می دهد، لذا هم نخبگان و هم مسئولان باید به امر تحول در علوم انسانی و تلاش در راستای اسلامی سازی آن ها توجه جدی و لازم را نشان دهند.

وی افزود: ما متاسفانه در این رابطه به علت ریشه های تاریخی مربوط به دوران طاغوت و نیز کم کاری های خودمان، عقب افتاده ایم، ولذا باید کم کاری ها و عقب افتادگی ها را هرچه زودتر با کار علمی و اجرایی منسجم و حساب شده جبران نماییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی تردید تحقق اهداف مورد نظر در مساله اسلامی سازی علوم انسانی با وحدت و تعامل نخبگان حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد و برگزاری همایش ها و جلسات مشترک می‌تواند بسترساز این تعامل و همفکری باشد.

آیت‌الله ممدوحی یادآور شد: چنان چه در زمینه اصلاح وتحول علوم انسانی تلاش نکنیم، علوم انسانی فعلی کشور که برگرفته از فرهنگ واندیشه غرب است، به جامعه ما به خصوص دانشگاهیان ضربات خطرناکی وارد می آورد./س

برچسب ها: قم ، تعامل ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.