معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: حمایت از بیماران مبتلا به ایدز، تشکیل هسته‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان و آموزش رابطین ادارات در گسترش برنامه‌های آموزشی و حمایتی ایدز موثر و مفید است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، انتقام عزیززاده ظهر امروز در نشست کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع رسانی ایدز در دیلم گفت: بیماری ایدز 32 سال است که در دنیا شناخته شده است و هنوز هم درمان و دارویی موثر برای آن کشف نشده است.

عزیززاده کشمش تپه افزود: طبق آخرین آمار ارسالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا تاریخ اول مهرماه امسال  27 هزار و 41 نفر افراد مبتلا به ایدز بطور قطعی در کشور شناسایی شده که تخمین زده می‌شود 93 هزار نفر آلوده به ویروس اچ ای وی در کشور وجود داشته باشد.

وی آموزش و اطلاع رسانی به مردم را تنها راه پیشگیری از این بیماری دانست و اذعان داشت: هنوز هم نا آگاهی‌هایی در خصوص ایدز در جامعه وجود دارد و نیاز داریم برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی را گسترش دهیم.

عزیززاده حمایت از بیماران مبتلا به ایدز، تشکیل هسته‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان و آموزش رابطین ادارات را در گسترش برنامه‌های آموزشی و حمایتی ایدز موثر و مفید دانست.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) دیلم گفت: باید از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی شود چرا که ایدز یک تهدید دائمی است و تاثیر صدا وسیما بر نگرش و رفتار مردم بسیار بیشتر از سایر رسانه‌هاست.

سید وحید حسینی حقیقی افزود: جوانان و افراد در معرض خطر باید بد بودن و اثرات مخرب بیماری ایدز را درک کنند و ببینند یک بیمار مبتلا به ایدز چگونه با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

وی پیشنهاد نصب یک بنر در هر ماه توسط اعضای کمیته برون بخشی ایدز را مطرح کرد و آمادگی کمیته امداد دیلم برای مشارکت در امر اطلاع رسانی ایدز را اعلام کرد.

مدیر کمیته امداد دیلم با اشاره به اینکه آرایشگران هم جزو گروه‌های در معرض خطر ایدز هستند، تصریح کرد: باید خود آرایشگر هم بداند که در معرض خطر این بیماری است و ممکن است با یک رفتار اشتباه خود را مبتلا کند.

در ادامه این نشست حکمت الله مردای مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیمارهای شبکه بهداشت دیلم گزارشی از آمار مبتلایان به ایدز در کشور و استان بوشهر ارائه کرد و به تاریخچه پیدایش ایدز، راه‌های انتقال و پیشگیری و فعالیت‌های شبکه بهداشت ودرمان دیلم در راستای ارتقاء آگاهی مردم و کنترل و بیماریابی اشاره‌ای کرد.         

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، دانشجویی ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.