جانشین ستاد عتبات عالیات کشور گفت: ‌ایران یک هزار میلیارد ریال برای بازسازی ‌عتبات عالیات هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مسعود شوشتری در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل اظهار داشت: این کمک‌ها نشان می‌دهد که سهم استان اردبیل به نسبت سایر استان‌ها با توجه به شمار جمعیتی در بازسازی و بهسازی عتبات عالیات بسیار مطلوب و مناسب است.

وی گفت:‌ علاوه بر کمک‌های نقدی مردم اردبیل برای تکمیل طرح بیمارستان امام سجاد (ع) در کربلا و توسعه صحن مطهر امام علی (ع) آهن، میلگرد و برخی از مصالح ساختمانی و همچنین خرید کمپرسی برای ستاد را متقبل شده‌اند.

شوشتری در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های اخیر بیش از یک‌ هزار میلیارد ریال اعتبار را برای بازسازی و بهسازی این مکان‌های ارزشمند هزینه کرده که این فرآیند با کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در همین ارتباط طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این ستاد اجرایی در حال انجام است و در حال حاضر بقعه متبرکه حرم مطهر حضرت علی (ع) که پیش از این کوچک‌ترین حرم ائمه اطهار بوده با اجرای طرح‌های جدید توسعه می‌یابد.

جانشین ستاد عتبات عالیات کشور یادآور شد: ما در حال حاضر مراحل مختلف گودبرداری و اجرای طرح توسعه حرم امام علی (ع) را آغاز کردیم و امیدواریم فضای زیارتی حرم امام اول شیعیان در سه طبقه احداث و به انجام برسد که به صورت قطعه‌بندی پشتیبانی آن به استان‌ها واگذار شده است.

شوشتری از احداث بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد (ع) در کربلا با پیشرفت مناسب 80 درصد خبر داد و گفت: هم اکنون خرید تجهیزات این بیمارستان با کمک خیرین آغاز شده است.

وی از اجرای طرح دارالضیافه در کربلا با 14 هزار متر مربع زیربنا و با کاربری‌های مختلف میهمانسرا و کلینیک پزشکی خبر داد و افزود: در یک وعده غذایی سه هزار نفر در این مکان معنوی مورد اطعام قرار می‌گیرند.

شوشتری تنوع و گستردگی طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات را یادآور شد و تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که به همت این ستاد در کشور عراق صورت گرفته کم نظیر و حتی بی‌نظیر است./س

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.