نمایش "در" با مضمون تردید و دغدغه مشترک جهانی در "اف اف برادوی" به روی صحنه خواهد رفت.

"مهدی مشهور" کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  باشگاه خبرنگاران گفت: به عنوان نویسنده و کارگردان آثاری چون در انتظار "گودو و آواز خوان کله قاس" و نمایش "کلمات و مرد" را در کشورهای خارجی چون فرانسه، ایتالیا و لیتوانی به اجرا رسانده‌ام به طوری که گروه تئاتر را که در ایران خارج از کشور به روی صحنه رفته سابقه 8 ساله دارد.
 
مشهور عنوان کرد: معنا باختگی و موقعیت پوچ و بیهوده انسانها در جهان به صورت ناخودآگاه در آثار من هست  به طوری که این مضمون عضوی از من محسوب می‌شود، این نمایش به دغدغه ماندن یا نماندن در وطن و مسئله مهاجرت و مسائل برآمده از آن اشاره دارد.
 
این کارگردان تئاتر ادامه داد: نقش "مرجانه" با بیان دغدغه مشترک و قصه‌های مختلف با بازی سه بازیگر به صورت نمادین از مرجانه‌ها و داستان‌هایی از زندگی دختران ایرانی به اجرا می‌رود.
 
مشهور درباره نحوه طراحی صحنه نمایش "در" گفت: در سیرک دکور و نورپردازی آن‌چنانی دیده می‌شود به طوری که تئاتر وقتی به اصالتش بر می‌‌گردد دارای دکور نبوده بنابراین هیچ کدام از آثار من دکوری وجود ندارد و صحنه کار من خالی است و فقط از نشانه‌هایی که سردرگمی بازیگر را نشان می‌دهد استفاده شده است.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: من درصدد نقد این مسئله بودم که چرا ما باید وابسته به دیگران باشیم و تردید که با همه در جهان هست و هملت روایتگر بودن یا نبودن است ما نیز از همین دغدغه می‌‌گوییم.
 
مشهور درباره فاصله‌گذاری‌ها و صحبت بازیگران با کارگردان و مخاطبان گفت: سعی داریم که بازیگران کمتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و چرا که وادار آنان به پاسخ دادن ممکن است بداهه گویی کار را با مشکل مواجه کند.
 
و همچنین در این نمایش صحبت با کارگردان برای ایجاد تنوع و تغییر لحن بود.
 
این کارگردان تئاتر افزود: از سوی مخاطبان "در" استقبال قوی برخورد شدیم با وجود اینکه این نمایش در سالن خصوصی مشهور درباره اجرا نرفتن این اثر در مکان‌هایی که مرکزیت تئاتر دارند گفت: اساسا تئاتر تجملاتی را دوست ندارم و نمایش در سالن خصوصی با کیفیت‌تر می‌تواند از بازخورد خوبی برخوردار شود و متاسفانه مراحل زیادی باید طی شود تا اثری در تئاتر شهر یا ایرانشهر به اجرا رود و تماشاخانه ایرانشهر در صورتی با اجرای "در" موافق بود که بازیگر مشهوری در آن نقش آفرینی داشته باشد.
 
مشهور اظهار داشت: این نمایش با وجود اجرا شدن در سالن خصوصی تحت اعمال ممیزی قرار گرفت و خوشبختانه در بازبینی با مشکل مواجه نشدیم. امیدوارم تئاتر در همه مکان‌ها بدون مرکز محوری مکانی خاص در این زمینه به اجرا رود و با استقبال روبه‌رو شود.
 
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: این اثر بدون اینکه تحت حمایتی قرار گیرد برای اجرا در "اف اف برادوی" تایید شده است.
 
به طوری که این نمایش را در خارج از کشور به اجرا خواهیم برد و در صورت مواجه شدن با بازخورد خوب، اجرای این اثر تمدید خواهد شد.
 
لازم به ذکر است؛ نمایش "در" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور در تماشاخانه "سه نقطه" ساعت 19:15 به روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار