مربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: رقابتهای هند بال مردان آسیا را در پیش داریم و ما به نیت صعودبه مسابقات جهانی به بحرین می‌رویم.

حمید شجاع مربی تیم ملی هند بال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات هندبال مردان آسیا از سه بهمن سالجاری در بحرین آغاز خواهد شد و ما به نیت صعود به مسابقات جهانی به این کشور می رویم.

وی تصریح کرد: اردوهای تیم ملی از 24 آذر در تالار هندبال فدراسیون شروع خواهد شد و تا دودی ادامه خواهد یافت.

شجاع در ادامه گفت: به همین منظور 25 بازیکن ( با اکتساب لژیونرها) به نخستین تمرینات دعوت شده اند.

وی عنوان کرد: ایمان جمالی نخستین لژیونر کشورمان در اروپا که در تیم لهستان بازی می کنند و نزدیک به دو سال است که در این تیم حضور دارد دعوت شده است و همچنین سید علیرضا موسوی که در تیم سپاهان بوده است و چند ماهی است به تیم پلر( peler) مجارستان حضور دارد دعوت شده‌اند.

شجاع تاکید کرد: تا زمان آغاز رقابتهای مردان آسیا 3-2 دیدار با تیم ملی هندبال ترکیه در کشورمان خواهیم داشت و چند بازی نیز در اسپانیا مد نظرمان است.

وی افزود: با توجه به اینکه 13 بازیکن ثامن الحجج سبزوار ملی پوش هستند در طی مسابقات لیگ برتر و همچنین جام باشگاه های آسیا به هماهنگی و آمادگی کامل رسیده‌اند و مابقی بازیکنان نیز در رقابتهای لیگ حضور داشتند و آماده هستند و در مدت برگزاری اردو ها با تیم ملی هماهنگ خواهند شد.

شجاع اضافه کرد: تیم ملی امسال قوی تر از سالهای گذشته است و این به خاطر بازیکنان مورد نظرمان است و با تمام قوا به این رقابتها اعزام خواهیم شد.

وی گفت: ما در گذشته در مسابقات مردان آسیا نیز شرکت داشتیم و سه بار مقام های نزدیک به رقابتهای جهانی  داشتیم که متاسفانه با بدشانسی روبرو شدیم و صعود نکردیم و دو بار چهارم ویک پنجمی نیز زمانیکه ریمانیچ سرمربی بود در کارنامه خود داریم.

شجاع اشاره کرد: ملی‌پوشان تاکنون تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ (در تیم‌های خود) و امیدوارم بتوانیم در مسابقات بحرین سهمیه رقابت‌های جهانی قطر را کسب کنیم و نخستین حضور خود را تجربه کنیم.

وی در خصوص حضور کاسترلو در اسپانیا اشاره کرد: سرمربی اسپانیا بعد از مسابقات جام باشگاههای آسیا به کشور رفت تا کمی استراحت کند و 22 آذر به ایران می‌آید تا تمرینات و اردوها را زیر نظر بگیرد.


مربی تیم ثامن‌الحجج سبزوار درباره رقابت‌های جام باشگاههای آسیا گفت: رقابت‌های جام باشگاههای آسیا مدتی پیش در قطر برگزار شد و ما نیز به عنوان تنها نماینده ایران به این مسابقات اعزام شدیم که متأسفانه به عنوان بهتر از دهمی دست نیافتیم.

شجاع تصريح کرد: در قرعه‌کشی این رقابت‌ها در گروه مرگ قرار گرفتیم و با تیم‌های قوی روبرو شدیم.
السد لبنان و لخویای قطر تیم‌های هم‌گروه ما بودند و از بازیکنان اروپایی بهره می‌بردند به جرأت می‌توان گفت که در تیم لبنانی 3 بازیکن بومی حضور نداشت در اصل ما با اروپایی‌‌ها بازی داشتیم نه آسیایی‌ها و سطح کیفی رقابت‌ها نیز خیلی بالا بود.

وی در ادامه افزود: برخی تیم‌هایی که در جام باشگاه‌های آسیا شرکت داشتند از بازیکنان غربی بهره می‌بردند و این در حالی است که مسابقات آسیایی بود و سطح هندبال قاره کهن با اروپا خیلی تفاوت دارد.

شجاع عنوان کرد: ما در دوره قبلی نیز با بدشانسی پنجم آسیا شدیم و در دیدار با النور با اختلاف کم به حریف باختیم.


مربي تيم ملي هندبال ايران در پایان خاطر نشان کرد: بازیکنان ایرانی نیز از پتانسیل رقابت‌های بالایی برخوردارند و این در حضور لژیونها در کشورهای خارجی هویدا می‌شود و اینکه با برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری مطلوب آینده درخشانی را برای هندبال کشورمان ترسیم کرد.


انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: لهستان ، بازیکن ، هندبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار