نژادپرستي مقامات صهيونيستي به حدي است که مسئولان بهداشتي اين رژيم حاضر به پذيرش خون اهدايي سياهپوستان مقيم سرزمين هاي اشغالي هم نيستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي روزنامه لوموند فرانسه نوشت: سازمان خيريه ماگن ديويد آدوم اسرائيل، موسسه ملي جنبش صليب سرخ و هلال احمر، روز چهارشنبه يازدهم دسامبر با اهداي خون يک نماينده زن سياه پوست اتيوپيايي الاصل به نام پانيا تامانو شاتا مخالفت کرد. يکي از مسئولان اين سازمان که تصوير وي ضبط شده توضيح داده است که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، پذيرش خون از يهودي اتيوپيايي ممکن نيست. اين اظهارات باعث جنجال فراواني در اسرائيل شده است.

به گزارش رسانه هاي اسرائيلي، وزارت بهداشت اسرائيل بر اين باور است که خون يهوديان اتيوپيايي الاصل که در اسرائيل متولد نشده اند احتمال دارد باعث انتشار بيماري هايي از جمله ايدز شود. پانيا تامانو شاتا در مصاحبه با شبکه تلويزيوني خصوصي ده تاکيد کرد که «اين اهانت به کل يک جامعه به دليل رنگ پوست است.» وي افزود: «من سي و دو سال سن دارم. وقتي سه سال داشتم به اسرائيل آمدم. من خدمت نظامي ام را انجام داده ام و دو فرزند دارم. هيچ دليلي ندارد که با من چنين رفتاري شود.»

اين نماينده زن خاطر نشان کرد که شانزده سال پيش زماني که رسانه ها فاش کردند مقامات بهداشتي اسرائيل خون اهدايي اعضاي جامعه يهوديان اتيوپيايي را بدون اينکه از آن استفاده اي بکنند دور ريخته اند، تظاهرات گسترده اي در بيت المقدس برگزار شد. وي گفت: «از آن زمان که من خودم نيز تظاهرات کردم، هيچ چيزي تغيير نکرده است.»

مسئولان ماگن ديويد آدوم پس از رايزني هايي اعلام کردند که حاضرند اهداي خون اين نماينده را بپذيرند اما اين خون اهدايي منجمد خواهد شد و از آن استفاده نخواهد شد. بنيامين نتانياهو پس از اطلاع از اين موضوع در گفتگويي تلفني با اين نماينده عضو حزب ميانه رو يش آتيد که در ائتلاف دولتي نيز حضور دارد، از وي قدرداني و تاکيد کرد که دستورالعمل هاي مربوط به موضوع را بررسي خواهد کرد. بيش از صد هزار يهودي اتيوپيايي در سي سال اخير به اسرائيل مهاجرت کرده اند. در حال حاضر، بيش از صد و بيست هزار يهودي اتيوپيايي الاصل که هشتاد هزار نفر آنها متولد آفريقا هستند در اسرائيل زندگي مي کنند و در آنجا قرباني تبعيض هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۵۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
امام خميني چقدر حكيمانه گفتند ((اسراييل يك غده سرطاني درمنطقه است)) نه به خودش رحم ميكنه نه به ديگران!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی زمانی
۱۹:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
چشمشون کور تو اتیوپی میموندند و حق مردم فلسطین را غصب نمی کردند
آخرین اخبار