سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: فعالیت‌های پژوهشی با محوریت مهندسی بافت استخوان و گیاهان دارویی با تاکید بر فندق‌های استان توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رامز نصیری صالح دیروز در جریان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی استان شرکت کرده و توانمندی خود را به نمایش گذاشته است.

وی گفت: در این نمایشگاه که دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات پژوهشی استان دستاوردها و توانمندی پژوهشی خود را به نمایش گذاشته‌اند، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز حضور مؤثر و کارآمد دارد و در این زمینه معرفی آثار و برنامه‌ها انجام شده است.

نصیری صالح شعار هفته پژوهش را «پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار» بیان کرد و افزود: ما در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا متناسب با شعار هفته اطلاعات مناسبی را به بازدیدکنندگان ارائه کنیم تا علاقمندان به مدت یک هفته بتوانند از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی واحد استان خاطر نشان کرد: این واحد در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و درمان ناباروری فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را انجام می‌دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان بیان کرد: فعالیت پژوهشی مهندسی بافت استخوان و فعالیت‌های پژوهشی گیاهان دارویی با تاکید بر فندق‌های استان به عنوان دو زمینه مهم پژوهشی این واحد بوده که در سال‌های 89 و 90 مجوزهای لازم برای آن صادر شده است.

نصیری صالح با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری، مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل یادآور شد: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، ژنتیک و سیتوژنتیک و زمین‌شناسی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل راه‌اندازی شده تا بتوان در انجام تحقیقات لازم از این ظرفیت استفاده کرد.

وی از صدور مجوز مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده‌های گیاهان دارویی خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب این مرکز بستر مناسب پژوهش‌های کاربردی فراهم آید و لازم است محققان و شرکت‌های مرتبط تعامل تنگاتنگی را با واحد اردبیل برقرار کنند.

نصیری صالح در ادامه افزود: این مرکز به امکانات ویژه‌ای مجهز است و پژوهشگران در آن به بررسی طرح‌های مختلف می‌پردازند تا نتایج به دست آمده را در رفع مشکلات جامعه و بیماران به کار بندند/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.