مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در سرخس گفت: بیشترین مشارکت در ساخت عتبات عالیات مربوط به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در سطح ادارات شهرستان سرخس است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام علیرضا سیستانی در جلسه میثاق کارکنان این مجتمع گازی افزود: با همت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری، این ستاد کار خود را از سال 82 شروع کرده و در بازسازی تمامی حرمین مقدسه مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه حرم های مقدسه در عراق آغاز شده است تصریح کرد: سنگ فرش، دیواره و کتیبه های حرم مطهر علی بن بی طالب(ع) به اتمام رسیده است و کار ساخت بزرگترین صحن جهان اسلام به نام صحن حضرت زهرا(س) با 24 هزار متر مربع و یک هزار ستون در عراق آغاز شده است که تاکنون 20 درصد کار اجرا شده است.

حجت الاسلام سیستانی با اشاره به اینکه 110 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است بیان کرد: تا پایان خرداد ماه 25 میلیارد تومان به پیمانکار داده شده و قرار است این پروژه طی چهار سال ساخته شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در سرخس، مسقف شدن حرم حضرت اباعبدا... و باب الحوائج را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و ادامه داد: در همین رابطه زمین های مورد نیاز خریداری شده تا رفت و آمد زائران از حرم اباعبدا.. به سمت حرم حضرت ابوالفضل(ع) در آینده نزدیک طی یک مسیر انجام شود.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات علیات خراسان رضوی در کاظمین بیشترین فعالیت را عهده دار شده است بیان داشت: گنبد حرم امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد (ع) به اتمام رسیده است که سهم خراسان رضوی در گنبد امام موسی بن جعفر(ع) 11 هزار خشت طلا بوده است.

سیستانی همچنین به فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: بیشترین مشارکت ادارت سرخس در بازسازی گنبد حرم امام موسی بن جعفر(ع) با 36 خشت طلا مربوط به کارکنان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد بوده است.

این مقام مسئول در ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: به همت مردم شهرستان سرخس تاکنون 200 میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل داده شده و 54 نفر به عنوان خادم افتخاری از شهرستا ن سرخس در حرمین مقدسه مشغول به فعالیت هستند که بیشترین این خادمین باز هم از پالایشگاه خانگیران هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه به کوری چشم دشمنان، حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) و گنبد و داخل حرمین به بهترین شکل ساخته و تکمیل شده است و محل سکونت امام زمان(عج) هم به شعاع 200 متر به دستور دفتر مقام معظم رهبری در حال تملک زمین است.

وی با بیان اینکه پروزه جدید ستاد بازسازی خراسان رضوی مربوط به حرم امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) و ایجاد ایوان های باب القبله، باب المرا و باب القریش است تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای بازسازی این حرمین مقدسه 16 هزار خشت طلا را عهده دار شده است که سهم شهرستان سرخس 250 خشت است که از روز 11 محرم تاکنون 20 خشت طلا در این زمینه خریداری شده است./س

برچسب ها: مشارکت ، ساخت ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.