دولت ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد در پی هشدار دروغین بمبگذاری در یکی از هواپیماهای شرکت ایرفرانس که قرار بود روز شنبه از کاراکاس عازم پاریس شود، تمام پروازهای این شرکت که میان فرانسه و ونزوئلا صورت می گیرد، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، میگوئل رودریگز تورس، وزیر کشور ونزوئلا در تلویزیون سراسری کشورش اعلام کرد دولت ونزوئلا از وزارت کشور فرانسه خواسته است گروهی از تکنسین ها و کارشناسان خود را که در زمینه مبارزه با تروریسم تخصص دارند برای همکاری با سرویس های اطلاعاتی ونزوئلا در بازرسی تمام پروازهای شرکت ایرفرانس که مقصد یا مبدا آن ونزوئلا هستند، به کاراکاس بفرستد تا اطمینان کامل حاصل شود که هشدار بمبگذاری احتمالی بی اساس بوده است.

شنبه شب پرواز سیصد و هشتاد و پنج شرکت ایرفرانس که قرار بود از کاراکاس به پاریس صورت گیرد، به علت هشدار بمبگذاری لغو و به روز یکشنبه به تعویق افتاد. با این حال در بازرسی هایی که صورت گرفت هیچ بمبی در هواپیما پیدا نشد.

مدیریت فرودگاه مایکتیا در پایگاه اینترنتی خود نوشت هشدار بمبگذاری در پرواز سیصد و هشتاد و پنج ایرفرانس بی اساس بود و این پرواز روز یکشنبه انجام خواهد شد.

شب گذشته وزیر کشور ونزوئلا در تلویزیون رسمی کشورش اعلام کرد بر اساس اخبار و گزارش هایی که مقامات کاراکاس از سرویس های اطلاعاتی فرانسه دریافت کرده اند، این احتمال وجود دارد که در یکی از پروازهای کاراکاس-پاریس یا بالعکس بمبگذاری شده باشد.

یک گروه شصت و پنج نفره از نیروهای مبارزه با تروریسم ونزوئلا برای بازرسی هواپیمایی که هشدار بمبگذاری درباره آن صادر شده بود، به فرودگاه مایکتیا اعزام شدند و به دقت تمام نقاط هواپیما را جستجو کردند اما هیچ چیز مشکوکی پیدا نکردند. مسافران این هواپیما شب را در فرودگاه کاراکاس سپری کردند و قرار است با هواپیمای دیگری عازم پاریس شوند.

 پییر آنری برانده، سخنگوی وزارت کشور فرانسه، نیز تایید کرد سرویس های امنیتی این کشور اطلاعاتی دریافت کرده اند مبنی بر این که خطر بمبگذاری در یکی از پروازهایی که میان پاریس و کاراکاس صورت می گیرد، وجود دارد. وی افزود فرانسه این اطلاعات را در اختیار مقامات ونزوئلا قرار داده است تا آنها تدابیر لازم را برای تامین امنیت پروازهایی که میان دو کشور صورت می گیرد، اتخاذ کنند. وی تاکید کرد رعایت اصل احتیاط در این موارد بسیار ضروری است و نباید جان مسافران را به خطر انداخت.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار