صدها هزار نسخه کتاب فارسی نهفته در دیگر کشورها را به زودی احیا می‌کنیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته پژوهش و حضور کشورهای دیگر در این مراسم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: امروز به مناسبت هفته پژوهش در سازمان اسناد کتابخانه و شرکت کردم و خوشبختانه همایش بسیار خوبی برگزار شد.



وی با اشاره به حضور پژوهشگران خارجی در این همایش تصریح کرد: در این مراسم پژوهشگرانی از کشورهای همسایه و نیز "هندوستان" و "آمریکای لاتین" به ایران آمدند و مقالات بسیار خوبی را هم ارائه دادند.
 
جنتی، افزود: تلاشهایی که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال‌های اخیر انجام داده با نگاه راهبردی به آینده و دیجیتالی کردن اسناد کتابخانه بسیار قابل تقدیر است و امیدوارم که این تلاشها در جهت بازیابی هرچه بیشتر میراث فرهنگی ما بتواند، موثر واقع شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نسخ کتاب فارسی اظهار داشت: ما صدها هزار نسخه کتاب فارسی نهفته در دیگر کشورها داریم که باید احیاء شود تا در کتابخانه ملی ایران نگهداری و در آرشیو قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به دادگاه کتاب و ممیزی‌هایی در این راستا، گفت:
 
چیزی به نام "دادگاه کتاب" نداریم و ممیزی کتاب را دادگاه نمی‌دانیم، فقط قانون نشر برای ما چهار چوبهایی را مطرح کرده‌اند که در آن از آزادی بیان و اصل سخن گفته شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مواردی را قانون نشر ممنوع کرده است که ما هم بدون اعمال سلیقه شخصی آن را اجرا می‌کنیم.
 
جنتی با اشاره به بودجه داده شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم به بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه کنیم هیچ دستگاهی از بودجه در اختیار خود راضی نیست چون همیشه انسان یک افق دورتری را نگاه می‌کند ولی به جهت امکانات بودجه‌ای که دولت بر اساس درآمد کشور آن را تدوین کرده و در اختیار مجلس قرار داده، طبیعی‌ست که این امکانات راضی کننده نبوده ولی باید در چهارچوب درآمد دولت حرکت کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مناسبت ، پژوهش ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار