مديركل محيط زيست استان لرستان از تشكيل 647 پرونده تخلف زيست محيطي خبرداد.

بازگير در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در تشريح اقدامات محيط زيست استان لرستان در هفت ماه ابتداي سال جاري گفت: مجموع تخلفات صورت گرفته در سطح استان 647 مورد مي‌باشد كه توسط يگان حفاظت استان پيگيري شده‌است. 

وي بااشاره به شكار و صيد آبزيان تصريح كرد: در اين زمينه 150 مورد تخلف صورت گرفته است كه با پيگيري مأموران يگان حفاظت هفت هزار و 538 قطعه ماهي ازجمله،‌ زردك،‌ رنگين‌كمان،‌ خال قرمز و ديگر ماهيان خانواده كپور كشف و ضبط شد. 

مديركل حفاظت محيط زيست استان لرستان بااشاره به 26 مورد شكار غيرمجاز پرندگان افزود: پرندگان شكارشده شامل 51 كپك،  پنج كبوتر،  يك عقاب و دو مورد شكار مرغابي مي‌باشد. 

بازگير بااشاره به شكار پستانداران گفت:‌ طي هفت ماه نخست سال‌جاري 24 مورد شكار در بين پستانداران اتفاق افتاده است كه از متخلفين لاشه 10 رأس گراز،‌ پنج خرگوش، دو تشي ،‌ يك رأس قوچ و يك قلاده پلنگ كشف شده است  .

وي بااشاره به زنده‌گيري حيات‌وحش و تشكيل 45 پرونده در اين زمينه اذعان داشت:‌ در اين روش متخلفين اقدام به زنده‌گيري حيات‌وحش كرده و با جداكردن پرنده يا پستاندار از طبيعت و خريد و فروش آن ضربه بزرگي به طبيعت مي‌زنند.

وي ادامه داد: با پيگيري محيط‌بانان 14 رأس پستاندار و 170 قطعه پرنده يا خزنده از متخلفين كشف شد كه پس از تيمارشدن در مراكز نگهداري،  آن دسته از حيات‌وحش كه قادر به برگشت در طبيعت بودند رهاسازي شدند.
 
مديركل حفاظت محيط زيست استان لرستان ادامه داد:‌ باتوجه به اينكه ورود به مناطق حفاظت شده محيط زيست نياز به مجوز دارد، اگر شخصي بدون داشتن مجوز و براي شكار وارد مناطق حفاظت شده بشود تخلف كرده است از اين‌رو به‌دنبال گشت‌هاي شبانه روزي محيط‌بانان،‌ 73 مورد شروع به شكار گزارش شده‌است. 

وي ادامه داد: همچنين دراين مدت پنج مورد تخلف نگهداري و خريد و فروش حياي وحش به طور زنده و يا تاكسيدرمي شده مشاهده شده است كه با تشكيل پرونده متخلف به مراجع قضايي ارجاع شده‌است. 

مديركل محيط زيست استان لرستان بااشاره به كشف ادوات و وسايل شكار و صيد اظهار داشت: 14 قبضه سلاح غيرمجاز،‌ 69 قبضه سلاح مجاز،‌ سه قبضه سلاح جنگي،‌ تورماهيگيري و قلاب،‌ موتور برق،‌ دوربين شكاري،‌ فشنگ،‌ لوازم حفاري و ساير ادوات شكار از متخلفين كشف و ضبط شد. 

بازگير با اشاره به تخلفاتي كه منجر به تخريب محيط زيست شده‌است گفت:‌ 73 مورد تخلف مربوط به تخليه زباله،‌ پساب صنعتي‌ و شهري  و نخاله در محيط زيست و 21 مورد قطع اشجار و بوته‌كني،‌ 13 مورد چرای غيرمجاز دارم،‌ 43 مورد آتش‌سوزي و همچنين 20 مورد تخلف ديگري در زمينه‌هاي مشابه ازجمله تخلفاتي بوده كه منجر به آسيب‌زدن به محيط زيست و اراضي ملي شده‌است. 

وي بااشاره به دستگيري 780 متخلف در هفت ماهه نخست سال‌جاري اضافه كرد: با پيگيري تخلفات صورت گرفته 647 پرونده قضايي تشكيل شد كه از اين تعداد 480 پرونده مختومه و 25 پرونده براعت گرفتند اما همچنان 130 پرونده درجريان هستند تا تعيين تكليف شوند. 

مديركل محيط زيست استان لرستان در پايان بااشاره به ضرروزيان متعلق به محيط زيست خاطرنشان كرد: با توجه به موارد تخلف و پرونده‌هاي تشكيل شده ميزان ضرروزيان متعلقه يك ميلياردو 275 ميليون ريال مي‌باشد كه از اين ميزان تاكنون 840 ميليون ريال آن به نفع دولت وصول شده است.
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: زیستی ، صید ، مجاز ، ماهی ، کشف ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار