قم/

مقام نخست پژوهشی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعلق گرفت

سومین جشنواره پژوهشی صنعت، معدن وتجارت که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، مقام نخست پژوهشی در سطح کشوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعلق گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سومین جشنواره پژوهشی صنعت، معدن وتجارت که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، مقام نخست پژوهشی در سطح کشوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  تعلق گرفت و به عنوان سازمان دانش پایه برای سومین سال پیاپی لوح و تندیس جشنواره را از آن خود کرد.


یونس عالی پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با توجه به پیشرفت های پژوهشی و برنامه های تحقیقاتی و دانش محور وهمچنین کاربرد استراتژی های پژوهشی دانش بنیان و تکیه برتوانمندی علمی توانست امتیاز لازم را در ارزیابی ملی بدست آورد و از بین 32 استان مقام نخست پژوهشی را از آن خود نماید.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان سه سال پیاپی این مقام را در سطح ملی بدست آورده و با سرلوحه قراردادن تحقیق و پژوهش در پیشبرد اهداف سازمانی و برنامه ریزی علمی دقیق  به این افتخار رسیده است والبته در عصر کنونی تحقیق و پژوهش لازمه اقتصاد پویاست.

عالی پور هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد زمینه های لازم برای رشد و شکوفایی ظرفیت های لازم پژوهشی و تحقیقاتی در کشور بیان کرد و گفت: اینگونه جشنواره ها، فرهنگ مطالعه و فضای رقابتی برای فعالیت های پژوهش بنیان را درسطح کشور افزایش خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شاخصه های ارزیابی انتخاب سازمان قم را ارائه گزارشات و راهبردهای علمی، تعداد مقالات چاپ شده درمجلات، تالیف کتاب ونشریات تخصصی، طرح‌های تحقیقاتی و حمایت از پایان نامه های کارشناسی و دکتری، برگزاری همایش و میزگردهای علمی و آموزشی و سمینارها برشمرد و عنوان کرد: کلیه فعالیت های انجام شده پس از جمع بندی و داوری سبب برتر شدن این سازمان در بین سایر دستگاه‌های کشور برای سومین سال متوالی گردید.

عالی پور شعار جشنواره امسال پژوهش و تدبیر پشتیبان حماسه اقتصادی عنوان کرد و افزود: به صراحت " باید گفت پژوهش و دانش محوری چراغ هدایت هوشمندانه صنعت و اقتصاد به قله های افتخار در تولید ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه پژوهش باعث افزایش رقابت پذیری در حوزه صنعتی خواهد شد، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که محصولات و خدمات دانش بنیان نسبت به سایر تولیدات ارزش افزوده بیشتر خواهند داشت و همواره مورد استقبال واقع می شوند.

در این جشنواره  با پذیرفته شدن پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از پرسنل این سازمان آقای رضا الهیاری با عنوان « اثرات اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بر بخش صنعت» (با تاکید بر واحدهای تولید فلزات الماس مستقر در استان قم) بعنوان پایان نامه برتر به صورت مجزا لوح  و تندیس دریافت نمود که از این سازمان بعنوان حامی پایان نامه مذکور نیز تجلیل شد./س
برچسب ها: قم ، مقام ، نخست ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.